آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

صالح: وضعیت کابل عادی نیست

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید، به نسبت وضعیت غیرعادی که در شهر کابل جریان دارد، شاید مجبور شویم از راننده‌‌های تاکسی تقاضا کنیم که مسافرهای خود را بررسی بدنی کنند.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول رییس جمهور امروز پنج‌شنبه(۲۳ دلو) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود گفته است: تاکسیرانی که موترش در مرکز شهر توسط ماین مقناطیسی حریق گردیده بود زنده است و خوشبختانه هیچ جراحت برنداشته است.
این انفجار عصر روز گذشته در ساحه فروشگاه مرکز شهر کابل رخ داد.
معاون اول رییس جمهور در باره این انفجار وضاحت داده است: واقعه طوری است که این درایور با جرقه اول دروازه را بازکرده و خود را به بیرون موتر می‌اندازد، ماین توسط یکی از دو مسافری که از ساحه دهمزنگ برداشته است جاسازی‌شده بود.
او خطاب به شهروندان تصریح کرده است: بدانید که دشمن به همین حد ذلیل‌ شده است، حالت عادی نیست، شاید ما مجبور شویم از تمام رانندگان تاکسی‌ها تقاضا کنیم که سواری‌های خود را تلاشی بدنی کنند و یا حداقل پس از پایین شدن هر سواری دور و بر سیت و موتر را به ‌خوبی بررسی کنند.
همچنین امرالله صالح خاطرنشان کرده است: در کشورهای دیگر حوادث را با محدودسازی‌ها و ایجاد قیودات کاهش می‌دهند؛ اقدامی که ما تا این لحظه به آن متوسل نشده‌ایم.
او توقع شهروندان را در ارتباط به وضعیت امنیتی کابل مشروع خوانده و گفته است: توقع‌های شما مشروع است و به خاطر اعاده این توقعات مشروع، همکاری بی‌درنگ و بی‌دریغ شمارا مطالبه می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا