آخرین اخبارافغانستانسیاست

صالح گزارش سیگار را رد کرد

معاون اول ریاست ‌جمهوری می‌گوید، گزارش سیگار در ارتباط به فرار پول از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی بی‌اساس و جعلی است.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست ‌جمهوری این موضوع را امروز سه‌شنبه(۷دلو) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود مطرح کرده و گفته است: گزارش در ارتباط به فرار اسعار از میدان هوایی کابل بی اساس و جعل است.
او افزوده است: به اساس میثاق امنیتی، ما و جلسات شش‌و‌نیم موضوع فساد در میدان هوایی را زیر نظر داریم، من با جرئت و صلاحیت خروج اسعار را از میدان رد نموده شایعه‌ای بیش نمی‌دانم.
صالح در ادامه تصریح کرده است: در عین حال خروج اسعار از بنادر رسمی و غیررسمی یک واقعیت تلخ است که آن را تا اکنون کنترول کرده نتوانستیم.
او توضیح داده است: اسعار متاسفانه بصورت سرسام‌آور از مرزهای ضعیف افغانستان به بیرون انتقال می‌گردد، نیاز است وضاحت بدهم، اسعاری که از داخل کشور بیرون می‌شود یک بخش زیاد آن از پاکستان اینجا می‌آید و از افغانستان به کشور بیرون انتقال می‌گردد.
بازرس ویژه ایالات متحده امریکا یا سیگار در گزارش تازه خود گفته است که دستگاه‌های ردیابی نمبرهای پول در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی از یک دهه بدینسو غیر فعال است و سیاست‌گران از ثبت پول شان در بخش ویژۀ میدان هوایی، معاف هستند.
بر بنیاد این گزارش، قاچاق پول از میدان‌های هوایی و بندرهای زمینی افغانستان به بیرون از این کشور، ۴.۵ میلیارد دالر، تخمین زده شده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا