آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

نخست‌وزیر هند در دیدار با عبدالله عبدالله:

صلحی که مورد قبول افغان‌ها باشد مورد قبول هند نیز است

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در دیدار با عبدالله عبدالله گفته است، صلحی که مورد قبول افغان‌ها باشد، مورد قبول هند نیز است و کشورش از صلح پایدار و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی پیش از چاشت امروز پنج‌شنبه (۱۷ میزان) در جریان سفرش به هند با نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده است.
سپیدار در اعلامیه‌ای نوشته است که نخست‌وزیر هند در این دیدار گفته است: «صلحی که مورد قبول افغان‌ها باشد مورد قبول هند است و کشورش از صلح پایدار و ثبات در افغانستان حمایت و پشتی‌بانی می‌کند چون با آمدن صلح و ثبات دیگر زمینه‌ای برای فعالیت‌های گروه‌های دهشت‌افگن باقی نمی‌ماند».
بربنیاد اعلامیه سپیدار، نارندرا مودی بااشاره به روابط تاریخی بین افغانستان و هند، گفته است که کمک‌های کشورش برای افغانستان ادامه می‌یابد.
رییس شورای عالی مصالحه ملی در این دیدار از کمک‌های هند سپاس‌گزاری کرده است.
سپیدار گفته است که عبدالله عبدالله در صحبت‌های خود با نخست‌وزیر هند تصویر روشنی از تلاش‌های صلح و مذاکرات دوحه ارائه کرده و از موضع اصولی هند در قبال صلح افغانستان سپاس‌گزاری کرده است.
گفتنی است که عبدالله عبدالله روز سه‌شنبه (۱۵ میزان) در یک سفر چهارروزه وارد هند شد. او پیش‌تر با مشاور امنیت ملی هند نیز دیدار کرده بود. هدف از این سفر رییس شورای عالی مصالحه ملی جلب حمایت کشور هند از تلاش‌ها صلح افغانستان خوانده شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا