آخرین اخبارافغانستانزنانگزارش

صلح برای زندگی؛ مسابقات بانوان هراتی آغاز شد

فدراسیون والیبال زون غرب کشور به مناسبت صلح برای زندگی، مسابقات والیبال بانوان را در ولایت هرات راه اندازی کرد.

این مسابقات که بین ٨ تیم بانوان والیبالیست ولایت هرات دایر شده، دو هفته جریان خواهد داشت که در پایان تیم نهایی و برنده در مسابقات ملی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، حفیظ‌الله هروی رییس فدراسیون والیبال زون غرب کشور، هدف از راه‌اندازی این مسابقات را تقویت و رشد این ورزش در میان بانوان خواند و ابراز نمود که با راه‌اندازی این مسابقات استعدادهای نهفته و پنهان جامعه را شناسایی کرده تا بتوانند با ایجاد یک تیم منسجم و قوی در مسابقات ملی و بین‌المللی راه یابند.

آقای هروی افزود، از آنجایی که این جام تحت عنوان صلح برای زندگی انتخاب شده، ما نیز خواستیم که حمایت خود را از ایجاد و برقراری صلح در کشور از این طریق اعلام بداریم.

وی صلح را لازمه‌ای می‌داند برای تداوم و تقویت فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، هنری، ورزشی… که بدون برقراری صلح کشور در هیچ بخش رشد نخواهد کرد.

همچنین، میرویس سکندری مسئول کمیته داوران و مربی تیم منتخب والیبال بانوان ولایت هرات، وضعیت کنونی تیم والیبال بانوان هرات را قابل وصف خواند و تاکید کرد که در طی چند سال اخیر بانوان به صورت چشم‌گیری به این ورزش رو آورده و تیم‌های زیادی تاکنون ایجاد شده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۲ تیم بانوان والیبالیست در این فدراسیون به صورت رسمی ثبت بوده که توسط مربیان ورزیده آموزش می‌بینند.

وی همچنین از مقامات مسئول و سایر نهادها می‌خواهد تا برای رشد و گسترش بیشتر و بهتر فعالیت‌های ورزشی، تیم‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را حمایت‌ مالی نمود تا آنان بتوانند امکانات مورد نیاز را فراهم نموده و تیم‌ها را بطور علمی و استندرد آموزش دهند.

از سویی هم، بانوان والیبالیست نیز بر این باورند که برگزاری چنین مسابقاتی می‌تواند انگیزه را برای تلاش بیشتر جهت راه‌یابی در مسابقات ملی و بین‌المللی بیشتر ساخته تا بتوانند بیش از پیش برای خود و جامعه شان افتخار بیافرینند.

گفتنی است که قرار است چندی بعد، مسابقات والیبال بانوان در سطح ملی در کابل برگزار شود و تیم‌های والیبالیست بانوان هرات از اکنون بین خود به رقابت برای راه‌یابی در مسابقات ملی کابل پرداخته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا