آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان: امریکا از توافق‌نامه دوحه سرپیچی کرده است

گروه طالبان اعلام کرده است که حملات هوایی نیروهای امریکایی بالای جنگجویان این گروه در ولایت‌های ننگرهار، قندهار و هلمند سرپیچی از توافق‌نامه دوحه است.

به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله مجاهد از سخنگویان طالبان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که در چند روز اخیر نظامیان امریکایی اعضای این گروه را در ننگرهار و هلمند هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.
اعلامیه افزوده است که نیروهای امنیتی افغان نیز در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار با حمایت هوایی نیروهای امریکایی عملیاتی را علیه طالبان آغاز کرده‌اند.
بامداد امروز دوشنبه(۱۵ جدی) وزارت دفاع ملی اعلام کرد که در پی عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولسوالی‌های «ژیری» و «ارغنداب» ولایت قندهار دست‌کم ۳۸ جنگجوی طالب کشته شده و ۳ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.
گروه طالبان در این اعلامیه هشدار داده است که اگر این بمباردها و عملیات قندهار هرچه زودتر متوقف نشود، این گروه مجبور می‌شود عکس‌العمل جدی نشان دهد که در آن صورت مسئولیت آن به دوش امریکا خواهد بود.
این در حالی است که چند روز پیش مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که از زمان امضای توافق‌نامه قطر میان امریکا و گروه طالبان تا کنون این گروه هیچ حمله‌ای را علیه نیروهای امریکایی انجام نداده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا