آخرین اخبارجهانروند صلحسیاستصلح

امریکا:

طالبان با نقض توافق‌نامه به دنبال پیروزی نظامی هستند، اما کابل توان مقابله با آن‌ها را دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با اذعان به این‌که همه چیز نشان می‌دهد طالبان به دنبال پیروزی در میدان نبرد هستند، گفته است که در تلاش برای ایجاد اجماع بین‌المللی در حمایت از توافق صلح است.


به نقل از رویترز، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا به تازگی در کنفرانسی خبری گفته است که نمایندگان ایالات متحده، چین، روسیه و سایر کشورها در دوحه با هیئت‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان ملاقات کرده‌اند تا بُن‌بست مذاکرات صلح شکسته شود.
پرایس با بیان این‌که طالبان با عدم توافق روی آتش‌بس جامع و دایمی مواد توافق‌نامه امریکا-طالبان را نقض می‌کنند، گفت: تمام نشانه‌ها دست‌کم این را نشان می‌دهد که طالبان در عوض به دنبال پیروزی در میدان نبرد هستند.
وی افزود: قصد ما این است که اجماعی به میان آوریم و از جامعه بین‌المللی بخواهیم تا یکصدا در مورد نیاز به توافق صلح صحبت کنند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در ادامه بیان داشته است که تمرکز فعلی این کشور در حال حاضر حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در میدان نبرد و تکمیل روند خروج به شکل مصئون و منظم است.
ند پرایس در باره احتمال سقوط کابل گفته است: نباید این طوری باشد. من فکر می‌کنم این به نوع رهبری سیاسی و نظامی بستگی دارد که افغان‌ها می‌توانند برای تغییر وضعیت گردهم آیند. آن‌ها توانایی دارند، آن‌ها ظرفیت دارند و اکنون زمان استفاده از آن‌ها فرا رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا