آخرین اخبارافغانستانسیاست

طالبان برای ترامپ آرزوی صحت‌یابی کردند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان ابراز امیدواری کرده که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا به زودی بهبود یابد و در انتخابات ریاست جمهوری آن کشور پیروز شود.


به نقل از سی‌بی‌اس، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان نسبت به وضعیت صحی آقای ترامپ ابراز نگرانی کرده و ابراز امیدواری نموده که به زودی بهبود یابد و در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز گردد.
وی گفته است:‌ «ما امیدواریم وی (ترامپ) در انتخابات پیروز شود و حضور نظامیان امریکایی را در افغانستان کاهش دهد».
یک فرمانده ارشد دیگر این گروه نیز گفته است که «وقتی در مورد آزمایش مثبت کوید-۱۹ ترامپ شنیده است، نگران صحت وی شده، اما به نظر می‌رسید که حالش بهتر می‌شود».
در همین حال، سخنگوی ستاد انتخاباتی آقای ترامپ گفته که آن‌ها پشتیبانی طالبان را «رد» می‌کنند.
سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ افزوده است: «طالبان باید بدانند که رییس جمهور همیشه به هر طریق ممکن از منافع ایالات متحده محافظت می‌کند».
در حال حاضر، امریکا کم‌تر از ۵ هزار نیرو در افغانستان دارد و مشاور امنیت ملی آن کشور به تازگی گفته است که شمار نیروهای آن کشور تا دو ماه دیگر به ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش خواهد یافت.
یک عضو ارشد گروه طالبان با ستایش از صداقت آقای ترامپ گفته است: « راستش را بخواهید، ترامپ با ما صادقانه‌تر از آنچه فکر می‌کردیم بود، حتی ما از پیشنهاد او برای ملاقات در کمپ دیوید مات و مبهوت شدیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا