آخرین اخباراسلایدشوجهانحقوق بشرزنانسیاست

اتحادیه اروپا:

طالبان مسئول اکثریت تلفات افراد ملکی و ترورهای هدفمند هستند

اتحادیه اروپا می‌گوید گروه طالبان چه به طور مستقیم و چه در مخالفت با آتش‌بس، مسئول اکثریت تلفات افراد ملکی و قتل‌های هدفمند هستند.

به گزارش خبرگزاری دید، اتحادیه اروپا به تازگی با انتشار اعلامیه‌ای در پیوند به ترور سه کارمند زن تلویزیون انعکاس گفته است که هدف قرار دادن خبرنگاران، زنان و خشونت در افغانستان باید پایان یابد.

در اعلامیه این اتحادیه با اشاره به قتل‌های هدفمند خبرنگاران در افغانستان، آمده است: این حملات وضعیت آسیب‌پذیر و خطرناکی را نشان می‌دهد که کارمندان رسانه‌، به‌ویژه زنان با آن مواجه است.

این اتحادیه با ابراز نگرانی از حملات هدفمند و سیستماتیک و قتل‌های خبرنگاران، مدافعان حقوق بشر، نمایندگان جامعه مدنی و کارمندان دولت، افزوده است که طالبان چه از لحاظ مستقیم و چه مخالفت با آتش‌بس، مسئول اکثریت تلفات افراد ملکی و ترورهای هدفمند می‌باشند.

اعلامیه با تأکید بر پایان یافتن هدف قرار دادن خبرنگاران، زنان و خشونت در افغانستان، خواستار تحقیقات جامع و شفاف در پیوند به این حملات شد.

گفتنی است که مرسل وحیدی، شهناز رئوفی و سعدیه سادات سه کارمند زن تلویزیون انعکاس به تازگی در جلال‌آباد از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا