آخرین اخبارافغانستانسیاست

معاون رییس جمهور:

طالبان وحشی‌تر از گذشته شده‌اند/ محاصره غذایی جوند تقلید از چنگیز است

امرالله صالح می‌گوید که طالبان نه تنها نسبت به گذشته تغییر نکرده، بلکه وحشی تر، جاهل تر و عقده‌مندتر شده است. به گفته صالح آنها مردم ولسوالی جوند ولایت بادغیس را، محاصره غذایی کرده‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون رییس جمهور امروز دوشنبه(۱۰حمل) در فیسبوکش نوشته که طالبان در ولسوالی جوند ولایت بادغیس مردم را در محاصره غذایی قرار دادند و مدتی است که آدم ها را به جرم انتقال نان شکنجه می‌کنند و حتا می‌کشند.
او نوشته که ما این محاصره را خواهیم شکست. طالبان که شعار کذابانه‌اش دین و شریعت است، این‌بار تقلید از چنگیز و لشکریان مغول کرده است.
صالح افزوده که مقاومت مردم جوند قابل ستایش است. من با عبدالبصیر عثمانی نماینده مردم جوند در ولسی جرگه، موضوع را به تفصیل بحث کردم و تلاش ما برای رسانیدن نان و آذوقه به مردم جوند آغاز یافته است.
معاون رییس جمهور افزوده که «شماری ساده اندیشانه فکر می‌کنند، طالبان امروزی آنهایی که در دوره حاکمیت خود مزرعه‌ها را به آتش می‌کشیدند، نیستند و تغییر کردند، اما طالب نه تنها تغییر نکرده، بلکه وحشی‌تر، جاهل تر و عقده‌مندتر شده است».
او همچنین گفته که محاصره غذایی جوند لکه ننگین و شرم آور دیگری را در کارنامه طالبان درج می‌کند. چه این گروه صلح کند یا نه نکند این لکه‌ها از جبین ناپاکش دور نخواهد شد.
ولایت بادغیس از ولایت‌های ناامن کشور است که طالبان در برخی از مناطق آن فعالیت دارند و نیروهای امنیتی را نیز مورد هدف قرار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا