آخرین اخبارافغانستانصلح

طرح بودجه انتخابات به وزارت مالیه سپرده شد

کمیسیون مستقل انتخابات طرح بودجه انتخابات ششم میزان را به وزارت مالیه سپرده است.

کمیسیون مستقل انتخابات طرح بودجه انتخابات ششم میزان را به وزارت مالیه سپرده است.
در این طرح برای برگزاری سه انتخابات به شمول ریاست جمهوری، پارلمانی غزنی و شوراهای ولایتی، حدود ۱۹۲ میلیون دالر بودجه در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، رحیمه ظریفی کمیشنر کمیسیون انتخابات، می‌گوید که طرح بودجه انتخابات پیش‌رو روز یک‌شنبه به وزارت مالیه فرستاده شده است.
به گفته خانم ظریفی، این طرح پس از تصویب کابینه اجرایی می‌شود.
تا هنوز جزئیات کامل این طرح همگانی نشده است. رحیمه ظریفی می‌گوید که جزئیات طرح بودجه انتخابات، پس از تصویب کابینه با رسانه‌ها و مردم شریک خواهد شد.
با این حال، او افزوده است که هزینه احتمالی برای آن‌که اگر انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شود، نیز در این طرح پیش‌بینی شده است.
به گفته او، بخشی از بودجه شامل این طرح به تامین هزینه استفاده از تکنالوجی و اجرای کمپاین‌های آگاهی عامه اختصاص یافته است.
بودجه مورد نیاز برای انتخابات آینده از سوی حکومت و جامعه جهانی تامین خواهد شد.
شمروزخان مسجدی سخنگوی وزارت مالیه می‌گوید که حکومت برای برگزاری انتخابات، در بودجه ملی ۱۳۹۸ یک میلیارد افغانی (بیش از ۱۳ میلیون دالر) را به صورت احتیاطی در نظر گرفته است.
به گفته او، در صورتی که جامعه جهانی حاضر به پرداخت بودجه انتخابات افغانستان نشود، حکومت مقدار این بودجه را افزایش خواهد داد.
با این همه، محمداشرف غنی رییس جمهور کشور پیش‌تر گفته بود که حکومت آماده است تا بودجه انتخابات و نیز امنیت این پروسه را به صورت کامل تامین کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا