آخرین اخباراسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمسیاست

طرح نقشه راه برای رفع تهدیدات تروریستی از سوی افغانستان و هشت کشور دیگر

ریاست امنیت ملی از طرح نقشه راه برای مبارزه با تهدیدات تروریستی میان افغانستان، امریکا و هفت کشور منطقه خبرداد. در ۲۷ و ۲۸ دلو ریاست امنیت ملی میزبان مقامات اطلاعاتی امریکا، پاکستان، آذربایجان، ازبیکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرغیزستان و ترکمنستان بود.


به گزارش خبرگزاری دید، ریاست عمومی امنیت ملی امروز پنج‌شنبه(۳۰ دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این نقشه‌ی راه در جریان «کنفرانس منطقه‌ای مبارزه علیه تروریزم» طرح‌ریزی شده است. این کنفرانس دو روزه برای نخستین بار به میزبانی ریاست عمومی امنیت ملی کشور برگزار شده است.
خبرنامه افزوده: در این نشست، موضوع صحبت وزیران و رییسان امنیت ملی و سرویس‌های استخباراتی این کشورها روی تهدیدات مشترک تروریزم در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی متمرکز بوده است.
ریاست عمومی امنیت ملی همچنان گفته است که اشتراک‌کنندگان در این نشست، روی تعریف تروریزم، شناسایی تهدیدات مشترک و اتخاذ اقدام برای محو آن و تسریع روند تبادل اطلاعات میان سرویس‌ها نیز به تفاهم رسیده‌اند.
این ریاست افزوده است که دولت افغانستان در کنفرانس منطقه‌ای مبارزه علیه تروریزم با ارایه‌ اطلاعات و مدارک در مورد حضور و فعالیت گسترده‌ گروه‌های تروریستی در کشور، خاطرنشان کرده که فعالیت‌هایش در امر مبارزه با تروریزم، گامی برای آرامش و ثبات در منطقه است.
نمایندگان ریاست عمومی امنیت ملی تأکید کرده‌اند که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در دو جبهه‌ داخلی و منطقه‌ای در حال مبارزه با تروریزم هستند و هدف اساسی این نیروها نیز حفاظت افغانستان در برابر تهدیدات مشترک منطقه‌ای و جلوگیری از سرازیری و سرایت این تهدیدات به کشورهای منطقه است.
نمایندگان کشورهای اشتراک‌کننده ضمن تأیید نقش افغانستان در امر مبارزه با تروریزم در سطح منطقه‌ای، گفته‌اند که از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان حمایت قاطع می‌کنند. آنان همچنان تأکید کرده‌اند که از روند صلح افغانستان نیز حمایت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا