آخرین اخباراجتماعافغانستانزندگیغذا

طرز تهیه کوفته

کوفته یکی از غذاهای بسیار خوشمزه نزد مردم افغانستان است که با توجه به مواد به‌کار رفته در آن دارای طعم و مزه‌های متفاوت می‌باشد.

کوفته یکی از غذاهای بسیار خوشمزه نزد مردم افغانستان است که با توجه به مواد به‌کار رفته در آن دارای طعم و مزه‌های متفاوت می‌باشد.
در اینجا به آموزش دو روش پخت کوفته گوشت می‌پردازیم.
روش اول:
● مواد لازم :
گوشت چرخ کرده بی‌چربی گاو یا گوسفند: اگر برای ۴ نفر می‌خواهید درست کنید مقدار نیم کیلو لازم است.
پیاز رنده شده: یک عدد متوسط
برنج : ۵۰ گرام
نمک: یک و نیم قاشق مربا خوری
مرچ: نصف قاشق چای خوری
روغن زیتون یا روغن مایع: به اندازه کافی
تخم مرغ: ۲ عدد
● طرز تهیه :
ابتدا باید گوشت، پیاز، نمک و مرچ را مخلوط کنید و به هم بزنید تا یکدست شود. سپس مخلوط خود را به شکل کوفته بیضی دربیاورید. آنگاه نیم لیتر آب را در ماهیتابه به جوش آورید و کوفته‌ها را داخل آن بریزید، البته این بار حرارت باید کم باشد تا به مدت ۲۵ دقیقه کوفته‌های شما بپزد. پس از این مرحله کوفته‌ها را در تخم مرغ‌ زده شده بغلتانید و داخل یک ماهیتابه دیگر که حاوی کمی روغن زیتون است بیندازید و بگذارید به مدت پنج تا شش دقیقه سرخ شود تا جایی که به رنگ قهوه‌ای در بیاید.
روش دوم:
طرز تهیه کوفته گوشت چرخ کرده
مواد لازم برای چهار تا پنج نفر:
گوشت: نیم کیلو
تخم مرغ: یک عدد
پیاز: یک عدد
کچالو: ۷۵۰ گرام
آبلیمو: یک گیلاس
نخود سبز: نیم گیلاس
نمک، مرچ سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه:
ابتدا گوشت چرخ کرده را با تخم مرغ، پیاز، نمک و مرچ سیاه مخلوط کرده و همانند خمیر دربیاورید، سپس به شکل گرد پهن کرده و در روغن سرخ کنید بعد در ماهیتابه‌ای دیگر کچالوها را مانند تصویر خرد و در روغن سرخ کنید و در آخر زردچوبه و آبلیمو هم به آن اضافه کنید، کچالوها را خیلی سرخ نکنید، در یک دقیقه پایانی سرخ کردن، نخود فرنگی پخته (در صورت تمایل) به کچالوها اضافه کنید تا تفت بخورد، سپس با برنج میل کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا