آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

عاشورا در افغاستان؛ اقدامات ستودنی عزاداران حسینی

امسال نیز از روز عاشورا در اکثر کشورهای اسلامی به‌شمول افغانستان با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، تبلیغ، سینه‌زنی، نوحه خوانی و سخنرانی‌ها بزرگداشت شد.

امسال نیز از روز عاشورا در اکثر کشورهای اسلامی به‌شمول افغانستان با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، تبلیغ، سینه‌زنی، نوحه خوانی و سخنرانی‌ها بزرگداشت شد.
به گزارش خبرگزاری دید، روز عاشورا که مصادف است با شهادت حضرت امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یاران وفادارش در صحرای نینوا، از این روز با وجود تهدیدات شدید امنیتی، به‌گونه گسترده عزاداری و بزرگداشت شد.
در سال‌های گذشته تروریستان در روزهای محرم حملات تروریستی را انجام داده بودند و تهدیدات این حملات در سالجاری نیز به‌شدت در حال تبلیغ بود، اما عزاداران و محبان آن‌حضرت قیام عاشورا را بزرگداشت کردند و با راه‌اندازی دسته‌های عزاداری، تبلیغ، سینه‌زنی، نوحه خوانی و سخنرانی‌ها حسین را الگوی آزادی و آزادگی عنوان کردند.
با این حال، برخی عزاداران در ولایت بامیان در اقدام قابل توجه کفش‌های عزاداران حسنی در این ولایت را پاک و رنگ کردند و در اقدام متقابل عزاداران در کابل زباله‌ها و بقایای سقاخانه‌ها را از جاده‌های شهر کابل پاک کردند.
همچنین تعدادی از رانندگان در کابل به طور رایگان مسافران را در منطقه‌ای به منطقه دیگر انتقال دادند و به این گونه عزاداری خود را اعلام کردند.
شهروندان کشور می‌گویند که هیچگاه تروریستان نمی‌توانند ارزش‌های دینی و اسلامی و آزادی ما را نابود کنند و ما تا پای جان برای دفاع از این ارزش‌ها ایستاد هستیم.
ولی با این حال، اکثر شهروندان کشور از ترویج تیغ‌زنی در برخی مساجد و حسینیه‌ها به‌شدت انتقاد کرده و اظهار داشتند که این فرهنگ، وحشت، جهالت و دوری از مرام حسین را به‌دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا