آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

عالمان دینی سوریه: جنگ طالبان در افغانستان «غیرشرعی» است

علمای دینی و موسسات مذهبی سوریه ضمن محکوم کردن جنایات گروه‌های تروریستی در افغانستان، جنگ گروه طالبان را علیه حکومت افغانستان غیر شرعی و نا جایز خواندند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه اعلام کرده که وزارت اوقاف و سایر موسسات دینی جمهوری عربی سوریه حملات و جنایات وحشیانهٔ گروه‌های تروریستی را در افغانستان تقبیح و در مخالفت با اصول و مبادی انسانی و احکام دین مبین اسلام که روح و اساس آن را عدالت و فضیلت تشکیل می‌دهد، دانسته‌اند.
در بخشی از پیام وزارت اوقاف جمهوری عربی سوریه آمده است که تداوم و استمرار حملات وحشیانه و تروریستی گروه طالبان در افغانستان به هدف بد نام ‌ساختن دین مبین اسلام و مسلمانان بوده و افراد و گروه‌هایی که به چنین اعمال تروریستی متوسل می‌گردند، در حقیقت دشمنی، کدورت و بدبینی‌شان را به مسلمانان در قالب دین مبین اسلام، به نمایش می‌گذارند.
وزارت امور خارجه افغانستان گفته است که از طرح دیدگاه‌های صلح‌خواهانه علما و مراکز دینی جهان اسلام به ‌شمول وزارت اوقاف جمهوری عربی سوریه مبنی بر غیرشرعی و ناروا خواندن جنگ جاری در افغانستان، امتنان نموده و آن را گام مهمی در راستای حمایت از دیدگاه صلح‌خواهانه مردم و دولت افغانستان برای برقراری آتش‌بس فوری و جلوگیری از ادامهٔ قتل و کشتار مردم مسلمان افغانستان می‌داند.
این در حالی است که پیش از این نیز برخی از عالمان دینی در کشورهای مسلمان، جنگ فعلی را در افغانستان غیرشرعی خوانده بودند و خواهان توقف این جنگ در افغانستان شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا