آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

عامل اصلی تلفات ملکی گروه طالبان است/ تلفات ملکی برای ما پذیرفتنی نیست

رییس جمهور اشرف غنی در پیوند به کشته شدن افراد ملکی در اثر حمله هوایی ارتش در نیمروز، با صدور پیامی تاکید کرده که عامل اصلی تلفات ملکی گروه طالبان است و برای دولت افغانستان تلفات افراد ملکی پذیرفتنی نیست.

رییس جمهور غنی
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی با صدور پیامی با خانواده‌های قربانیان حمله هوایی ارتش بر ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز همدردی و غمشریکی کرده است.
در پیام رییس جمهور آمده: با آگاهی از شهادت و مجروح شدن شماری از هموطنان ما در اثر حمله هوایی در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، سخت متاثر گردیدم، به خانواده های شهدا صبر جمیل، برای مجروحین صحتمندی کامل و به شهدای رویداد متذکره، بهشت برین استدعا می‌کنم.
رییس جمهور در این پیام به مقامات محلی نیمروز دستور داده که هرچه زودتر به خانواده‌های قربانیان رسیدگی کنند.
آقای غنی گروه طالبان را عامل اصلی تلفات ملی خوانده: طالبان و سایر گروه‌های تروریستی که از خانه‌های مردم و اماکن عامه به عنوان سپر استفاده می‌کنند، عامل اصلی تلفات ملکی بوده و تلفات ملکی از بدبختی‌های جنگ است که برای من و سایر مسئولان حکومت قابل پذیرش و تحمل نمی‌باشد.
گفتنی است که در حمله هوایی ارتش در ولایت نیمروز، دست کم ۱۸ تن کشته شده و برخی مقامات محلی گفته‌اند که این قربانیان از مردم ملکی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا