آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

عبدالله: با آتش‌بس سه روزه مشکل افغانستان حل نمی‌شود

شورای عالی مصالحه ملی در واکنش به اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی گروه طالبان گفته است که راه‌حل بیرون‌رفت از بحران کنونی کشور، تسریع مذاکرات، اعلام آتش‌بس دایمی و قطع همیشگی جنگ است.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی امروز دوشنبه(۲۰ ثور) در واکنش به اعلام آتش‌بس سه روزه از سوی گروه طالبان، گفته است که برقراری آتش‌بس کوتاه‌مدت فرصت کوتاه آرامش را برای مردم فراهم می‌کند، اما راه‌حل اساسی و دایمی برای حل مشکل کشور نیست.
در اعلامیه‌ سپیدار به نقل از آقای عبدالله آمده است که به باور او، راه‌حل بیرون‌رفت از بحران کنونی کشور، تسریع مذاکرات، اعلام آتش‌بس دایمی و قطع همیشگی جنگ است.
عبدالله ضمن این که گفته بحران افغانستان راه‌حل نظامی ندارد، در عین حال افزوده است که تجربه‌ چهار دهه‌ اخیر نشان می‌دهد که خشونت و کشتار عمق بحران منازعه را افزایش داده است.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی گفته است: «تجربه‌ چهار دهه‌ اخیر نشان می‌دهد که نسخه‌ خشونت و کشتار نه تنها راه‌حل نیست، بلکه به عمق بحران و منازعه افزوده است. به همین دلیل، هیچ گروهی دچار اشتباه محاسباتی نشود که با کشتار و خشونت بیشتر به نتیجه می‌رسد».
عبدالله در ادامه گروه طالبان را به از سرگیری مذاکرات، آتش‌بس دایمی، قطع جنگ و خون‌ریزی و یافتن راه‌حل سیاسی جامع، عادلانه، باعزت و قابل قبول برای تمامی طرف‌ها، فرا خوانده است.
گروه طالبان سه روز عید فطر را آتش‌بس اعلام کرده و از اعضای این گروه خواسته است که در این مدت حملات تعرضی‌شان را متوقف و در برابر حملات طرف مقابل از خود دفاع کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا