آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

عبدالله: طالبان با زور نمی‌توانند در افغانستان پیروز شوند

رییس شواری عالی مصالحه ملی در دیدار با کاردار سفارت امریکا در کابل گفته است که گروه طالبان با زور نمی‌توانند در افغانستان پیروز شوند.

به گزارش خبرگزاری دید: عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی امروز شنبه(۱۹ سرطان) در دیدار با راس ویلسون کاردار سفارت امریکا در کابل می‌گوید که حملات طالبان سبب خشم ملت افغانستان شده است.

شورای عالی مصالحه‌ ملی با نشر خبرنامه‌ای می‌گوید آقای عبدالله گفته است که مردم افغانستان در مقابل تشدید حملات طالبان به دفاع و مقاومت روی آورده‌اند و این گروه با زور نمی‌تواند در افغانستان پیروز شود.

او صلح را تنها راه‌حل مسئله‌ افغانستان خوانده و افزوده است: «پابندی و تعهد به صلح به این معنا نیست که ما در برابر حملات طالبان بی‌تفاوت بمانیم.»

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی تأکید کرده است که مردم افغانستان، رهبران سیاسی و تمامی اقشار جامعه متحدانه در کنار نیروهای امنیتی قرار دارند و از کشور دفاع می‌کنند.

از سویی هم، او گفته است که طالبان با تشدید جنگ و حملات بیشتر در استفاده از فرصت برای دست‌یافتن به صلح تعلل کرده‌اند. به گفته‌ آقای عبدالله، جمهوری اسلامی افغانستان اما با حسن نیت به صدای صلح لبیک گفته است.

سرپرست سفارت امریکا در کابل هم گفته است که تشدید جنگ به پیچیدگی وضعیت می‌افزاید.

او افزوده است که امریکا و جامعه‌ جهانی خواهان روند صلح و ختم و جنگ خشونت اند. او اما خاطرنشان کرده است که آن‌ها به دفاع از مردم افغانستان متعهدند، جنگ را راه‌حل نمی‌دانند و طرف‌دار خشونت و استفاده از زور نیستند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا