آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

عبدالله: طالبان در مذاکرات صلح وارد بحث‌های اصلی نمی‌شوند

خبرگزاری دید: داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید که گروه طالبان نمی‌خواهند در مذاکرات دوحه وارد بحث‌های اصلی شوند.


رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی امروز دوشنبه،(۷ سرطان) در نشستی خبری در کابل گفت که طالبان با لجاجت به دنبال وقت‌تلفی در مذاکرات صلح هستند و تعهدی به پیشرفت گفت‌‌وگوها نشان نمی‌دهند.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی گفت: پیش‌بینی موافقت‌نامه دوحه این بود که به دنبال خروج قوای بین‌المللی از افغانستان ما به صلح نزدیک می‌شوییم، متاسفانه آن پیشرفتی که باید، در میز مذاکرات حاصل نشد.
او بیان کرد که طالبان نمی‌خواهند وارد بحث‌های اصلی شوند. با خروج نیروهای خارجی دیگر بهانه‌ای برای تداوم جنگ، تخریب زیربناها و نهادهای خدمات عامه وجود ندارد. هرچند از آغاز حضور نیروهای خارجی یک بهانه بود.
عبدالله گفت که راه خوب برای مردم افغانستان پیگیری اختلافات از طریق گفت‌وگو و مذاکرات است، اما این کار با تلاش‌های یک‌جانبه نتیجه ندارد. اگر محاسبه طرف مقابل این باشد که از طریق جنگ به پیروزی می‌رسد، در اشتباه است.
عبدالله گفت که در حالی که عزم و اراده ما به تعقیب گفت‌وگوها و رسیدن به راه حل سیاسی و غیرنظامی ادامه پیدا می‌کند. اما اطمینان می‌دهیم که کسی بخواهد راه حل نظامی را تحمیل کند به این هدف نمی‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا