آخرین اخباراسلایدشوافغانستانگزارشمنطقه

از طریق پاکستان

عربستان ماهانه ۱۰۰ هزار افغانی به هر جنگجوی طالب می‌دهد

مسئولان شورای ولایتی فراه ضمن این‌که تایید می‌کند معاشات جنگ‌جویان طالب فراه، از سوی عربستان سعودی به وسیله پاکستان ارسال می‌شود، می‌گویند: پاکستان به دستور عربستان، در هر ماه ۱۰۰ هزار افغانی به هر طالب شورشی پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود نعیمی، عضو شورای ولایتی فراه می‌گوید: وظیفه پاکستان این است تا این روند را به خوبی دنبال کند تا عربستانی‌ها، افغانستان و به ویژه حوزه غرب کشور را ناامن و نابود کنند.
بنا بر گفته‌های وی، در حال حاضر در هر ولسوالی ولایت فراه ۲۰۰ تا ۲۵۰ جنگ‌جوی طالب فعالیت تروریستی و ضد دولتی دارند که معاشات‌شان از سوی عربستان پرداخت می‌شود.
آقای نعیمی، در ادامه می‌گوید که طالبان مسلح ولایت فراه تنها به رهبری ملا هیبت‌الله آخوند‌زاده، رهبر گروه طالبان اداره می‌شود که نقش ملا رسول، رهبر انشعابی طالبان کم‌تر است.
این مقام در شورای ولایتی فراه می‌گوید: عربستان سعودی به همکاری پاکستان به دنبال نفاق و تشدید اختلافات مذهبی در افغانستان است، تا اهداف مشخص امریکا در جهان آماده شود.
آقای نعیمی تصریح می‌کند، گروه‌های تروریستی مخصوصاً داعش به زودی در کشور مغلوب می‌شوند و علت اساسی این وضع ناشی مخالفت مردم افغانستان نسبت به داعشیان عنوان شده‌است.
موصوف خاطر نشان کرد، بهترین گزینه برای بهبود اوضاع افغانستان «وحدت و اجماع» مردمی مذاهب «سنی و شیعه» است، تا دست‌های خارجی از سرزمین کم‌تر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا