آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

عضو تیم مذاکره‌کننده: طالبان یک تحریک دینی نیستند

عبدالحفیظ منصور عضو تیم مذاکره‌کننده دولت می‌گوید گروه طالبان شعار دینی سر می‌دهند؛ اما یک حرکت دینی نیستند. به باور او، مباحث دینی در مذاکرات صلح قابل نگرانی نیست.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالحفیظ منصور عضو تیم مذاکره‌کننده دولت در گفت‌وگوهای صلح افغانستان که امروز شنبه (۱۳ جدی) در یک نشست در کابل صحبت می‌کرد، گفت: هیئت مذاکره‌کننده طالبان نمی‌خواهند در باب مباحث دینی بحث کنند.
او در باره دیدگاه طالبان نسبت به زنان در گفت‌وگوهای صلح، گفت: هیئت طالبان فکر می‌کردند که زنان در میان تیم مذاکره‌کننده دولت به عنوان دیکور حضور دارند، اما بعدها فهمیدند که این ها دیکور نه بلکه از واقعیت‌های افغانستان امروز هستند.

منصور همچنان در باره آجندای گروه طالبان در مذاکرات صلح، گفت: جانب طالبان فقط عناوین آجندای خود را گفته‌اند، اما جزئیات در مورد آن ارائه نکرده‌اند.
او می‌گوید سران طالبان از ارائه دلیل منطقی برای مشروعیت اعمال شان گریز می‌کنند: سران طالبان در مورد مشروعیت اعمال خود دلیل منطقی ندارند. به گفته او، آنان نمی‌خواهند در مورد دین بحث کنند.
گفتنی است که هیئت‌های مذاکره کننده دولت و طالبان در وقفه به سر می‌برند و قرار است به تاریخ ۱۶ جدی مذاکرات از سر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا