آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطامحمد نور: رهبر شهید عمرش را در دفاع از حق و عدالت سپری کرد


عطامحمد نور، در پیامی که به مناسبت ۲۹ سنبله، ششمین سالگرد ترور برهان‌الدین ربانی، رییس پیشین شورای عالی صلح نشر کرده، او را الگوی بی‌بدیل ایثار خوانده و تاکید کرده است که رخداد‎های ملی و جهانی بر پیش‎بینی‎های او مبنی بر خطر گسترش تروریزم صحه می‎گذارند.
آقای نور با اشاره به چگونگی ترور آقای ربانی افزوده است که« شهید استاد ربانی قربانی تروریستانی شد که زیر نقاب مذاکره‌کنندگان صلح نزد او آورده شده بودند.»
وی همچنان تجلیل و بزرگداشت یاد و کارنامه‎های شهدا را برای پایداری رهروان آن‎ها در راه والای دفاع از ارزش‎ها و زنده نگه داشتن مشعل عدالت‌خواهی مهم خوانده و کار جوانان را در این عرصه ستوده است.
در بخشی از پیام آقای نور بر پیش‎بینی‎ها و آینده‌نگری استاد ربانی اشاره اشاره شده و آمده است:« رخدادها در سطح ملی و بين‌المللی، پيوسته بر حقانيت راه و مبارزه رهبر شهيد –استاد ربانی، صحه گذاشته و پیش‌بینی های آگاهانه ایشان مبنی بر خطر روز افزون گسترش تروريزم از ا فغانستان به سراسر جهان را بار بار ثابت كردند. بنابر اين، موثرترين راه مبارزه عليه هراس‌افکنی و رسيدن به صلح -راه و روش مبارزه و مجاهدت رهبرشهيد است.»
گفتنی است که برهان‌الدین ربانی، رییس‎جمهور اسبق و رییس پیشین شورای عالی صلح در شام‎گاه روز ۲۹ سنبله سال ۱۳۹۰ خورشیدی در دفترش کارش توسط یک انتحار کننده، ترور شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا