آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطامحمد نور: وقتی ارزش‌های ما به خطر افتد، می‌جنگیم!

عطامحمد نور رهبر جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که وقتی ارزش‌های مردم به خطر افتد، مردم کشته و تأسیسات عمومی تخریب شود، علیه حملات می‌ایستد اما اگر جنگ پایان یابد قلم را به تفنگ ترجیح می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری دید، عطامحمد نور رهبر حزب جمعیت اسلامی در مصاحبه‌ای با «نشنل» پیرامون وضعیت فعلی کشور، روند صلح و بسیج مردمی علیه حملات طالبان گفت‌وگو کرده است.
عطامحمد نور: وقتی یک گروه متحجر که منافع خارجی‌ها را دنبال می‌کنند به سرزمین ما حمله کنند، وقتی ارزش‌های ما به خطر افتد، وقتی آزادی مردم مان در خطر باشد، وقتی زنان افغانستان از تحصیل محروم شوند و حقوق شان نقض شود، ما چاره‌ای جز جنگیدن نداریم.
در رابطه با واژه جنگ‌سالار که برای مجاهدین افغانستان استفاده می‌شود، رهبر حزب جمعیت می‌گوید «جنگ‌سالار» یک اصطلاح سیاسی است که برای رهبران مجاهدین سابق مورد استفاده قرار گرفت، اکنون همان‌هایی که برچسب جنگ‌سالار خوردند یک بار دیگر از سرزمین و ارزش‌های دموکراتیک خود دفاع می‌کنند.
آقای نور در باره بسیج مردمی علیه طالبان گفته است: بسیج مردمی یک تشکیل موقت برای توقف تجاوز طالبان است. ما به تصمیم جامعه جهانی برای خروج نیروها از افغانستان احترام می‌گذاریم، اما نمی‌توانید از ما انتظار داشته باشید که بنشینیم و کشور مان را در جنگ تماشا کنیم، مردم کشته می‌شوند و مکاتب و دانشگاه‌ها بمباران می‌شود.
وی افزود: وقتی حل و فصل شود یا جنگ خاتمه یابد، قلم نسبت به تفنگ ترجیح داده خواهد شد اما تا آن زمان ما از این سرزمین دفاع می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا