آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور: اظهارات حکمتیار اوج بیچارگی او است/ در صورت نیاز مقاومت دوم را شکل می‌دهیم

رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در واکنش به اظهارات گلبدین حکمتیار گفته است که اظهارات حکمتیار اوج عقده‌مندی، بیچار‌گی و خبث درونی او را نشان می‌دهد.

رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در واکنش به اظهارات گلبدین حکمتیار گفته است که اظهارات حکمتیار اوج عقده‌مندی، بیچار‌گی و خبث درونی او را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در برابر اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار، واکنش نشان داده و در صفحه فیسبوک خود یادداشتی را با عنوان «حکمتیار و نفرت، دو پدیده هم‌زاد» منتشر کرده است.
گلبدین حکمتیار رییس حزب اسلامی روز یک‌شنبه(۲۶ دلو) در برنامه‌ای که به مناسبت سی‌ودومین سالگرد خروج ارتش شوروی سرخ از کشور برگزار شده بود، هشدار داد که اگر زندانیان حزب اسلامی به زودی بدون قید و شرط آزاد نشوند، ارگ را محاصره می‌کند و قدرت را از رییس جمهور غنی و اطرافیان‌اش می‌گیرد.
حکمتیار همچنان به جبهه مقاومت علیه طالبان اشاره کرده و گفت که آنان به کولاب فرار کرده بودند.
عطا محمد نور اما در یادداشت خود گفته است: اظهارات حکمتیار اوج عقده‌مندی، بیچارگی و خبث درونی او را نشان می‌دهد.
آقای نور: مقاومت ما ایستادگی بود برای دفاع از وطن، اما آن طرف حکمتیار هفتاد هزار فرزند این وطن را قتل عام کرد.
رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در ادامه تصریح کرده است: ما هیچگاه این میهن را ترک نکردیم و برای دفاع ازین سرزمین با بهای خون خود ایستادگی نمودیم، اما حکمتیار در آغوش بادارانش‌ در بیرون از کشور لمیده بود.
او همچنین حکمتیار را آقای فراری خوانده است: مقاومت روایت بخشی از تاریخ کشور است، اما این آقای فراری روایت‌اش جز خشونت، نفرت، انزجار، قتل عام، مزدوری و صدا شدن برای بیگانه‌ها چه بوده است؟
آقای نور خاطرنشان کرده است: کسی که(حکمتیار) قدرت‌طلبی و غرور کاذب‌اش او را به قصاب کابل شهرت بخشید و آرمانش خلاصه شده بود به راکت پراگنی بالای کابل و ویرانی سرزمین، حکایت فرار کردن و شکست‌هایش زبان‌زد همه است، اما ما هیچگاه نه شکست خوردیم و نه هم فرار کردیم.
رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان همچنین توضیح داده است: همانگونه که با افتخار از مردم و سرزمین خود با مقاومت تاریخی و مقدس دفاع کردیم، فاتحانه وارد کشور شدیم و نظام نوین را پی‌ریزی نمودیم. به گفته او، «اما حکمتیار پس ازسالها فرار و مسکن گزینی در دربارهای آن‌ سوی مرز، سر تسلیم فرونهاد و تا کنون در قصری که از بیت المال کرایه‌اش پرداخت می‌گردد، زندگی می‌کند».
عطامحمد نور اظهارات حکمتیار را خنده‌آور خوانده و افزوده: حکمتیار از درون خانه کرایی حکومت که توان بیرون شدن از آنجا را ندارد، طرح براندازی نظام را مطرح می‌‌کند، چقدر خنده آور است.
او در پایان این یادداشت یک بار دیگر از تشکیل مقاومت دوم خبر داده است
آقای نور: حکمتیار مطلع باشد همانگونه که مقاومت اول را پیروزمندانه به موفقیت رسانیدیم، مقاومت دوم را درصورت نیاز و برای دفاع از کشور و مردم شکل خواهیم داد.
اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار با واکنش‌های زیادی مواجه شد. ارگ ریاست جمهوری نیز در واکنش به سخنان وی گفت که تنها نیروهای امنیتی و دفاعی حق قانونی استفاده از زور را دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا