آخرین اخبارافغانستانسیاست

عطا محمد نور: ایتلاف ملی نجات مخالف حاكميت مطلقه است


باتور دوستم رییس شورای مرکز جنبش ملی اسلامی پس از بازگشت از ترکیه به دیدار عطا محمد نور رفته است.
به گزارش خبرگزاری ديد، در دیدارى كه روز گذشته باتور دوستم با عطامحمد نور والی بلخ و رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی داشته؛ شمارى از اعضاى حزب جنبش ملى و جوانان فعال اين حزب، رييس و بعضى از اعضاى شوراى ولايتى بلخ و شمارى از فرماندهان خیزش مردمى شمال نیز حضور داشتند.
در این دیدار ضمن بحث در مورد وضعیت جاری کشور و اوضاع امنیتی شمال، روی برنامه‌های ائتلاف ملی برای نجات افغانستان نيز صحبت شد.
آقاى نور با اشاره به بعضی از ناهنجاری‌های سياسی، گفت:«رهبران ائتلاف ملی نجات مخالف حاكميت مطلقه هستند و بجای بیرون كردن كدرهای گروه‌های بزرگ سياسی از بدنه‌ حكومت، بايد مشاركت ملی و عدالت در همه عرصه‌ها توجه شود.»
حاجی باتور دوستم نیز بر تحكيم وحدت و يك‌پارچگی اعضا و هواداران ایتلاف ملی برای نجات افغانستان تاكيد كرده گفت: «برنامه‌های ایتلاف ملی در سطح قريه‌ها و دره‌های كشور وسعت يافته و مردم به گونه گسترده از اين ائتلاف ملی حمايت همه جانبه می‌كنند.»
این دیدار مهم سیاسی در حالی صورت می‎گیرد که گزارش‎هایی مبنی بر ورود جنرال دوستم به مزارشریف در یکی دو روز آینده منعکس می‎شود.
پیش از این گفته شده بود که جنرال دوستم به مزارشریف می‎آید و در کنار عطا محمد نور در یک همایش بزرگ ده‎ها هزار نفری شرکت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا