آخرین اخبارجهانحقوق بشرسیاست

عفو بین‌الملل: کنفرانس جنوا باید حقوق بشر را اولویت دهد

عفو بین‌الملل در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی جنوا در رابطه به افغانستان، می‌گوید که با توجه به شرایط حیاتی افغانستان، جامعه بین‌الملل باید کاملاً‌ به محافظت و پیشبرد دستاوردهای حقوق بشری شکننده در این کشور متعهد باشد.

به گزارش خبرگزاری دید، سازمان عفو بین‌الملل در آستانه برگزاری کنفرانس جنوا در مورد افغانستان در بیانیه‌ای خواستار ادامه تعهدات جامعه بین‌الملل به دستاوردهای این کشور به ویژه در زمینه حقوق بشر شد.
عمر واریاچ رییس بخش آسیای جنوبی عفو بین‌الملل می‌گوید: «افغانستان در لحظه حیاتی قرار دارد. حتی با وجود گفت‌وگوهای صلح، خشونت رو به افزایش است و جان‌ صدها غیرنظامی را می‌گیرد، محافظت از حقوق بشر در هیچ‌ جا در دستور کار نیست و کووید-۱۹ در کشوری با ضعیف‌ترین سیستم بهداشتی در جهان همه‌گیر است. اکنون زمان آن نیست که کمک‌کنندگان بین‌المللی کمک‌های خود را کاهش دهند یا عقب بکشند».
وی افزوده است که با توجه به پیشرفت‌های مهم در بخش حقوق بشر طی دو دهه گذشته، کنفرانس جنوا باید روی اهداف حقوق بشری متمرکز باشد.
گفتنی است که کنفرانس جنوا قرار است به تاریخ ۲۳-۲۴ نوامبر با حضور نمایندگانی از ۷۰ کشور جهان و سازمان‌های بین‌المللی در رابطه به افغانستان برگزار گردد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا