آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

عمران خان: کنترول طالبان دشوارتر شده است

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفته است که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، کنترول طالبان دشوارتر شده است.


به نقل از آناتولی، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته است که کنترول طالبان پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برقراری آشتی سیاسی در این کشور دشوارتر شده است.
عمران خان با ابراز نگرانی از تحولات افغانستان گفته است: مصالحه سیاسی در افغانستان وجود ندارد و برقراری آن نیز دشوار است، ولی پاکستان آرزو دارد در افغانستان مصالحه سیاسی برقرار شود.
وی افزوده است: درصورت بروز جنگ داخلی در افغانستان، پاکستان پس از این کشور بیشترین آسیب را خواهد دید. طالبان نیز اساساً یک جنبش پشتون بوده و این (جنگ داخلی در افغانستان) به مناطق پشتون‌نشین در پاکستان سرایت خواهد کرد.
نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به این‌که از بیش از ۳ میلیون مهاجر افغانستانی میزبانی می‌کند، گفته است که نمی‌خواهد سرزمین‌های پاکستان برای عملیات علیه افغانستان استفاده و پایگاهی در کشورمان باشد.
وی همچنین درباره طرح ترکیه برای مشارکت برخی کشورها در مدیریت میدان‌هوایی کابل نیز گفته است: بهترین چیز برای ترکیه و طالبان مذاکره مستقیم است. با استفاده از نفوذ خود، برای اقناع طالبان به مذاکره مستقیم با ترکیه تلاش می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا