آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی با کارت و دالر جعلی رییس‌جمهور شد


رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی در یک برنامه تلویزیونی دست به افشاگری زد و لایه‌های پنهان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۳ را افشا کرد.
آقای نبیل در این برنامه گفت که در جریان انتخابات سال ۹۳ یکی از مقام‎های بلندپایه حکومت کنونی در خانه‎اش واقع در وزیراکبرخان، ماشین چاپ کارت رای‎دهی تقلبی داشت و کارت چاپ می‎کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‎الله نبیل که در برنامه سیاه و سفید طلوع نیوز سخن می‎زد، گفت: « یکی از مقامات حکومت فعلی در خانه خود واقع در وزیراکبرخان ماشین چاپ کارت جعلی داشت، او یکی از مقامات بلندپایه حکومت کنونی است.»
آقای نبیل اما، این افشاگری خود را کامل نکرد و نگفت که این مقام کنونی حکومتی کی است و اکنون در کدام پُست کار می‎کند.
رییس‎ پیشین امنیت ملی همچنان افزود که در جریان انتخابات گذشته ریاست‎جمهوری برخی از نامزدان، اقدام به توزیع بانک‎نوت‎های تقلبی دالر کردند.
او از توافق کرزی و اشرف غنی، پیش از آغاز کمپاین‎های انتخاباتی پرده برداشت و گفت که کمیسیون انتقال مسئولیت‎های امنیتی در واقع کمپاین اشرف غنی بود برای انتخابات سال ۹۳ خورشدی.
وی، مدعی است:« ایجاد پُست کمیسیون انتقال مسئولیت‎های امنیتی، بخشی از توافق رییس‎جمهور کرزی با اشرف غنی بود؛ برای کمپاین‎های انتخاباتی بعدی آقای غنی.»
رحمت‎الله نبیل ه مچنان افزود که موضوع چاپ کارت جعلی را برای رییس‎جمهور کرزی، شورای امنیت ملی و مشاور امنیت ملی آن زمان( داکتر اسپنتا) اطلاع داده بود، ولی کسی توجه نکرد.
محمد اشرف غنی زیاد علاقه دارد خودش را رییس‎جمهور منتخب بخواند. پرسش این است که پس از این هم، چنین علاقه‎ای را بروز خواهد داد؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا