آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی برای عبدالله فرصت ندارد

روز شنبه ۱۹ جوزا رسانه‌‏ها به نقل از ریاست ‏جمهوری گزارش دادند که محمد اشرف غنی رییس‏ جمهور کشور علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آّب را طی فرمانی برکنار کرده است.
ریاست اجرایی کشور ساعاتی پس از این اقدام ریاست‏ جمهوری، واکنش نشان داد و گفت که آقای علی احمد عثمانی از وزیران پرکار حکومت وحدت ملی است و از وی خواست به کار‏ش ادامه بدهد.
به گزارش خبرگزاری دید، روز گذشته داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران یک بار دیگر به این موضوع پرداخت و تاکید کرد که برکناری وزرا و کارمندان دولتی براساس سلیقه‌‏ها قابل تحمل نیست و در خصوص برکناری وزیر انرژی و آب با ریاست‏ جمهوری در حال گفت‏‌وگو است.
با این همه، یک منبع به خبرگزاری دید، گزارش می‏‌دهد که داکتر عبدالله تا کنون چند بار خواسته است که با محمد اشرف غنی در باره رد صلاحیت شدن آقای علی احمد عثمانی دیدار کند، اما آقای غنی حاضر به این دیدار نشده است.
منبع که نمی‏خواهد نامی از وی برده شود، اضافه می‏‌کند که رییس‏ جمهور غنی برای آقای عبدالله فرصت ندارد تا هر دو دیدار و گفت‏‌وگو کنند.
با این همه، طی چند روز گذشته بحث برکناری وزیر انرژی و آب خبر ساز بوده است و دیده شود که سرانجام تکلیف علی احمد عثمانی چطور رقم می‏خورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا