آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

نبیل:

غنی و عبدالله باید استعفا بدهند/ ارگ و سپیدار برای مقاصد سیاسی تنش قومی را دامن می‌زنند

شما عالی جنابان آن‌قدر برخلاف وظایف اصلی خویش، غرق در خلق تفرقه برای بقای نامیمون خود بین اقوام باهم برادر کشور بوده اید که مردم را کاملاً فراموش کرده و هیچ فکری به آن‌ها ندارید. ترویج ادبیات انزجار، نفرت و تفرقه‌افگنی‌‌های حساسیت بر انگیز مبین عدول‌ تان از موازین و ارزش‌های ملی بوده و پیامدهای ناگواری در پی داشته است.


رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی در یک نامه سرگشاده به رهبران حکومت وحدت ملی، آنان را به استعفا فراخوانده و گفته است که مسئول تمام بحران‌های کنونی ارگ و سپیدار است.
آقای نبیل همچنان رهبران حکومت وحدت ملی را به دنبال کردن سیاست‌های تفرقه‌افکنانه و ادبیات انزجار در میان مردم کشور برای رسیدن به اهداف سیاسی شان کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور در یک نامه سرگشاده به رهبران حکومت وحدت ملی، از آنان خواسته است که بیشتر از این بحران‌زایی نکنند.
آقای نبیل در این نامه گفته است:« یقیناً خلق و زایش بحران‌های روز افزون و فنا کننده در کشور، در یک چشم انداز ژرف و نگاه حقیقت‌گرایانه، زاده تحرکات خِرد ستیز و غرض‌آلود عالی‌جنابان در گام نخست «ارگ و سپیدار» و مشاورین مشکوک‌الهویت‌ و فروخته شده شان اند.»
آقای نبیل همچنان نوشته است:عدم ظرفیت در امر استفاده بهینه و روش‌مند از منابع، امکانات و فرصت‌های چندلایه محسوس و نامحسوس ملی در کشور توسط مسؤلین طراز اول حکومت وحدت ملی، موجب شده‌اند که فرصت‌ها به چالش‌ها و چالش‌ها به بحران در حوزه‌های مهم امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مبدل شوند.
رییس پیشین امنیت ملی در بخشی از نامه‌اش خطاب به رهبران حکومت وحدت ملی نوشته است:« شما از خطوطی که در آغازین روزهای حکومت وحدت ملی در شعاع منافع ملی ترسیم کرده بودید، بی‌محابا و بی‌هیچ تمکینی عبور کردید. در عوض، به‌ جای ایجاد فضای وصل؛ فضای فصل را ترجیح و انتخاب کردید. تمام پروسه های ملی را قومی و تباری ساختید. با سیاسی نمودن نهادهای امنیتی، عدلی و قضایی، تمکین به ‌خواست‌های استخبارات خون‌آشام پاکستان دربخش تبادل اطلاعات استخباراتی و بعضی معاملات پنهان دیگر با دشمنان مردم ما و نقض بیشتر از پنجاه فیصد از مفاد قانون اساسی، فلج نمودن دستگاه اقتصادی و دستگاه دیپلماسی کشور، عملاً با این اقدامات افغانستان را به لبۀ پرتگاه سوق دادید.»
آقای نبیل در این نامه به مسایل امنیتی نیز پرداخته و گفته است: تصاعد و گسترش حملات دهشت‌افگنانه و تروریستی در شهرهای بزرگ کشور از جمله پایتخت، همه‌ای کمربندهای امنیتی از سرخ تا سبز و حتی محدوده ارگ وسپیدار که بیشتر از سه‌صد جریب زمین بیشتر نیست در امن نبوده و زیر تهدید قرار دارد. باید پذیرفت که مسئول این همه مصائب و بحران‌های تباه کننده جز از شما عالی جنابان کسی دیگری نیست.»
نبیل ادامه داده است: شما عالی جنابان آن‌قدر برخلاف وظایف اصلی خویش، غرق در خلق تفرقه برای بقای نامیمون خود بین اقوام باهم برادر کشور بوده اید که مردم را کاملاً فراموش کرده و هیچ فکری به آن‌ها ندارید. ترویج ادبیات انزجار، نفرت و تفرقه‌افگنی‌‌های حساسیت بر انگیز مبین عدول‌ تان از موازین و ارزش‌های ملی بوده و پیامدهای ناگواری در پی داشته است.
نبیل در این نامه رهبران حکومت وحدت ملی را ناکام خوانده است: ناکامی شما عالی جنابان در امر رهبری و مدیریت کشور بر هیچ کسی پوشیده نیست و وضعیت فعلی کشور شاهد مطلق آن است.
گفتنی است که پیش از این نیز رحمت‌الله نبیل انتقادات تندی را متوجه حکومت وحدت ملی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا