آخرین اخبارجهانسیاست

فرمانده سنتکام: پس از خروج حمایت هوایی برای نظامیان افغانستان فراهم نخواهیم کرد

کنت مک‌کینزی فرمانده قوای مرکزی امریکا (سنتکام) گفته است که ایالات متحده در نظر ندارد که پس از خروج کامل نظامیانش، به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حمایت هوایی را فراهم کند.


آقای مک‌کنزی در یک گفت‌وگوی ویژه با صدای امریکا گفته است که حملات هوایی تنها به عملیات ضد دهشت افگنی محدود خواهد شد، آن هم در صورتی که پی برده شود که قصد حمله بر قلمرو ایالات متحده یا متحدان آن وجود دارد.
جنرال مک‌کنزی می‌گوید که ایالات متحده نیروهای هوایی افغانستان را که بزرگترین سهم را در نبرد با طالبان ایفا می‌کند، حمایت خواهد کرد. او گفت که مشاوران امریکایی به گونۀ مجازی قوای هوایی افغانستان را مشورت داده و نیز پرزه جات مورد نیاز آنان را فراهم خواهند کرد.
اما با توجه به اینکه قوای هوایی افغانستان، شمار محدودی هواپیما و هلیکوپتر جنگی در اختیار دارد، این روش حفظ و مراقبت از جنگ افزار آنان زمانگیر بوده و انجام عملیات هوایی آنان را کند خواهد کرد.
جنرال مک‌کنزی گفته است که اکنون شمار نیروهای امریکایی در خاور میانه به حدود ۴۰ هزار نظامی کاهش یافته است، حال آن که ۱۸ ماه پیش بین ۶۰ تا ۸۰ هزار نظامی امریکایی در این منطقه مستقر بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا