آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

فرمان ایجاد شورای عالی مصالحه ملی صادر شد

رییس جمهور غنی فرمان ایجاد شورای عالی مصالحه ملی را با لیستی که در آن اسامی رهبران سیاسی و اعضای بلندپایه دولت درج شده، صادر کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، لحظات پیش صفحه رسمی ارگ فرمانی را منتشر کرد که از سوی رییس جمهور غنی در رابطه به تعیین اعضای شورای مصالحه ملی صادر شده است.
همچنان ریاست جمهوری لیستی را منتشر کرده که در آن اسامی برخی رهبران سیاسی و اعضای بلندپایه دولت درج شده است.
در این فرمان آمده است: «با در نظرداشت ارزش‌های والای دولت جمهوری اسلامی افغانستان، برای به میان آوردن اجماع ملی در رابطه به صلح سراسری در کشور و احترام به مشوره های دو لویه جرگه، با وصف جمهوریت نظام سیاسی کشور، به منظور پیشبرد امور صلح، بر بنیاد ماده ۶۴ و فقره ۱۳ قانون اساسی و با در نظرداشت تفاهمنامه سیاسی ۲۸ ثور سال ۱۳۹۹، تحت رهبری شخصیت سیاسی و ملی کشور داکتر عبدالله عبدالله ایجاد شورای مصالحه ملی را که اساسی اعضای کمیته‌های سیاسی و رهبری همراه آن است، منظور می‌کنم».
با این فرمان لیستی نیز مشخص شده که در آن اسامی برخی رهبران سیاسی همانند حامد کرزی، عطامحمد نور، اسماعیل خان، یونس قانونی، حاجی محمد محقق و برخی دیگر…. و همچنان امرالله صالح، محمد سرور دانش، حمدالله محب، میر رحمان رحمانی و شماری از شخصیت‌های دولتی درج است.
هفته گذشته داکتر عبدالله عبدالله گفته بود که در یک هفته آینده شورای مصالحه ملی تشکیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا