آخرین اخبارجهانسیاست

فروشگاه اپل نرم افزار «قرآن مجید» را به درخواست چین حذف کرد

شرکت امریکایی اپل نرم‌افزار قرآن مجید را به درخواست کشور چین از دسترس کاربران در این کشور خارج و از فروشگاه خود حذف کرده است.


حذف برنامه قرآن مجید ( Quran Majeed) ابتدا توسط وبسایتی به نام Apple Censorship مورد توجه قرار گرفت؛ وب سایتی که برنامه‌ها را در فروشگاه اپل در سراسر جهان نظارت می‌کند.
این اپلیکیشن در سراسر جهان در فروشگاه اپل موجود است و نزدیک به ۱۵۰ هزار کاربر درباره آن نظر داده‌اند. سازندگان این اپ می‌گویند که یک میلیون کاربر در چین از این برنامه استفاده می‌کنند.
اپل اعلام کرده به درخواست مقامات چینی این برنامه را بنا به قانون «ممنوعیت استفاده از متون دینی غیرقانونی» حذف کرده است. با این حال، مشخص نیست که این برنامه چه قانونی را در چین نقض کرده است.
بر بنیاد اطلاعات اپل، بیش از ۳۵ میلیون مسلمان در سراسر جهان از اپلیکیشن «قران مجید» استفاده می‌کنند.
اپل اعلام کرده که ما ملزم به رعایت قوانین محلی هستیم و گاهی مسائل پیچیده‌ای وجود دارد که ممکن است در مورد آن‌ها با دولت‌ها و سایر ذی‌نفعان اختلاف نظر داشته باشیم.
اپل در اعلامیه‌اش افزوده، با گفت‌وگو و اعتقاد به قدرت مشارکت، ما سعی می‌کنیم راه حلی را پیدا کنیم که به بهترین شکل در خدمت کاربران باشد.
حزب کمونیست چین رسماً اسلام را به عنوان یک دین در این کشور به رسمیت می‌شناسد. با این حال، دولت این کشور به نقض حقوق بشر و حتی نسل‌کشی علیه قوم مسلمان اویغور در سین کیانگ متهم شده است.
بنیامین اسماعیل، مدیر سایت سانسور اپل (Apple Censorship )گفته‌ است: «در حال حاضر اپل به دفتر سانسور پکن تبدیل شده است. آن‌ها باید کار درست را انجام دهند و سپس در مقابل واکنش دولت چین بایستند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا