آخرین اخبارافغانستانسیاستورزش

فوتسال در هرات، به بزرگداشت از روز جهانی قدس


رقابت‌های فوتسال به مناسبت بزرگداشت از روز جهانی قدس، در هرات به صورت حذفی برگزار شده و در مرحله یک هشتم نهایی ۱۶ تیم حضور داشتند که پس از برگزاری دیدارهای این مرحله، هشت تیم جواز حضور در مرحله یک چهارم پایانی را به دست آوردند.
به گزارش خبرگزاری دید، تیم‌های آپاچی‌ها، جوانان یلانی، میوند، پیشه‌وران، پدیده غرب، متحد، شاهین و نوجوانان متحد هشت تیمی بودند که با غلبه بر حریفان شان در دور یک هشتم نهایی تکت حضور در دور یک چهارنهایی را بدست آوردند.
پس از دو شب استراحت، تیم‌های حاضر در دور چهارم به مصاف حریفان خود رفتند.
در دو دیدار برگزار شده از مرحله یک چهارم جام قدس، تیم‌های آپاچی‌ها و میوند با غلبه بر جوانان یلانی و پیشه‌وران توانستند جواز حضور در مرحله نیمه پایانی را از آن خود کنند و تکلیف دو تیم بعدی در دو دیدار بعدی مشخص خواهد شد.
سر انجام با صعود چهار تیم برتر این رقابت‌ها مرحله نیمه پایانی جام قدس در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود و دیدار فاینل، پس از دو روز استراحت روز سه شنبه برگزار می‌گردد.
این دیدارها در آستانه روز جهانی قدس با حضور تماشاگران زیادی در سالون ورزشی شهید میرویس صادق برگزار می‌گردد.
در همین حال، آقای یاسین رحمانی رییس فدراسیون فوتسال هرات هدف از برگزاری جام قدس را این گونه بیان می‌کند:« قدس پاره‌ای از اسلام است و متاسفانه امروزه مورد تهاجم اسراییلی‌های مزدور قرار گرفته و ما جامعه ورزشی ولایت هرات با برگزاری این جام به جهانیان اعلام می‌کنیم که از مردم مظلوم فلسطین حمایت و پشتیبانی کرده و می‌کنیم.»
از سویی هم، اشتراک کننده‌گان از برگزاری این جام ورزشی اظهار خرسندی نموده گفتند که ورزش و فرهنگ، دو بال رسیدن به تعالی بشری است و لذا با انجام فوتسال و اعلام حمایت از مظلومان فلسطین؛ اعلام می‌کنیم که شما تنها نیستید و ما در کنار شما هستیم.
ورزش فوتسال در هرات از طرفداران زیادی برخوردار است و اخیراً ورزشکاران این رشته توانسته‌اند با کسب مقام‌هایی در سطح کشور، جایگاه خوبی برای خود کسب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا