آخرین اخبارافغانستانزنانورزش

فیفا اتهام‌ سوءاستفاده جنسی از تیم فوتبال بانوان افغانستان را بررسی می‌کند

فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال گفته است که اتهام‌های مبنی بر سوءاستفاده جنسی از ورزشکاران زن را در افغانستان بررسی می‌کند.


فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال گفته است که اتهام‌های مبنی بر سوءاستفاده جنسی از ورزشکاران زن را در افغانستان بررسی می‌کند.
بر بنیاد گزارش‌ها، چندین بازیکن فوتبال افغانستان و مربی پیشین امریکایی‌الاصل این بازیکنان ادعا کرده‌اند که برخی از بازیکنان به‌گونه فزیکی و غیرفزیکی مورد سوء استفاده جنسی مردان اداره‌های مربوطه قرار گرفته‌اند؛ اما فدراسیون فوتبال افغانستان این اتهامات را بی‌بنیاد خوانده است.
فیفا به رسانه‌های غربی گفته است:« به مجرد این‌که حقیقت‌ها دریافت شود هر کار که لازم باشد انجام خواهیم داد.»
فیفا بر حفاظت ورزشکاران تاکید کرده گفته است:« ما شدیداً پابند حمایت و حفاظت سلامتی و درستی همه افراد که در بخش فوتبال فعالیت دارند، هستیم به ویژه کسانی که آسیب‌پذیر استند و توجه و حفاظت خاص نیاز دارند.»
فدراسیون فوتبال کشور هم در فیسبوک نگاشته است که این اتهامات را رد می‌کند.
در اعلامیه فدراسیون فوتبال کشور آمده است:« فدراسیون فوتبال افغانستان افتخار دارد که بازیکنان دختر جوان و با استعداد را دارد و برای حفاظت آنان در برابر هرگونه آزار و اذیت تلاش‌ بی‌نهایت انجام می‌دهد. فدراسیون فوتبال افغانستان در برابر چنین آزار و اذیت تحمل ندارد.»
گفتنی است که چندی پیش نیز پوشش بانوان در تیم ملی افغانستان در برابر اردن خبرساز شده و سبب حساسیت‌ها به ویژه از سوی قشر مذهبی در افغانستان شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا