آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

قانون‌گذار امریکایی: واشنگتن نیروها را پس از ماه می در افغانستان نگه می‌دارد

رییس کمیته تسلیحاتی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا گفته است دولت بایدن به دنبال حفظ نیروهای امریکایی پس از مهلت ماه می است و می‌خواهد نیروهای ضد تروریزم را در این کشور نگه دارد.


به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، آدام اسمیت رییس کمیته خدمات تسلیحاتی مجلس نمایندگان امریکا به تازگی گفته است وی با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و لوید آستین وزیر دفاع این کشور در مورد خروج نیروها رایزنی کرده است.
اسمیت گفته است: من فکر می‌کنم احساس عمومی این است که اول می بسیار زود است، فقط از لحاظ لوجستیکی. ما … حدود ۳ هزار و ۵۰۰ سرباز در افغانستان داریم. متحدان ما حدود ۷ هزار نیرو دارد.
وی با بیان اینکه دولت بایدن در حال گفت‌وگو با طالبان در مورد حفظ نیروها فراتر از تاریح ذکر شده است، افزود: شما نمی‌توانید بیش از ۱۰ هزار نیرو را در شش هفته بیرون کنید.
اسمیت در ادامه بیان داشته است: آنچه دولت بایدن می‌خواهد انجام دهد، مذاکره در مورد اول ماه می است تا دست‌کم این گزینه را بررسی کند: آیا طالبان ذهنیت خود را تغییر داده است، چنانچه آن‌ها … به همان اندازه که با دولت افغانستان می‌جنگند، با داعش نیز می‌جنگند.
رییس کمیته خدمات تسلیحاتی مجلس نمایندگان امریکا در ادامه گفته است که بعید می‌داند طالبان با آن موافقت کند، اما ارزش گفت‌وگو را دارد.
این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده به تازگی در بروکسل گفته بود خروج نیروهای امریکایی از افغانستان دشوار است.
وزارت امور خارجه امریکا و کاخ سفید تا کنون در این رابطه ابراز نظری نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا