آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

قطر در هفته جاری میزبان دو نشست مهم بین‌المللی در رابطه به افغانستان است

دو نشست بین‌المللی پی‌درپی این هفته در قطر برگزار می‌شود تا قبل از این‌که جنگ در افغانستان از کنترول خارج شود، طرف‌های درگیر را به از سرگیری مذاکرات صلح تشویق کند.


به نقل از صدای امریکا، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و همتاهایش از روسیه، چین و پاکستان قرار است به روز چهارشنبه در دوحه ملاقات کنند.
پیش از برگزاری نشست ترویکای گسترده، قرار است نمایندگان کشورهای همسایه، روسیه، سازمان ملل متحد و ایالات متحده فردا سه‌شنبه(۱۹ اسد) در دوحه دیدار و پیرامون اوضاع افغانستان بحث و تبادل نظر کنند.
یک منبع از وزارت امور خارجه پاکستان گفته است که این دو نشست به منظور بحث و گفت‌وگو و یافتن نقطه مشترک بین طرف‌های درگیر در افغانستان برگزار می‌شود.
این منبع افزوده است که محمد صادق نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و منصور خان سفیر این کشور در کابل به دوحه سفر می‌کنند تا در این دو نشست شرکت کنند.
نشست‌های یادشده در حالی قرار است در دوحه برگزار شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد به تازگی در نشستی نسبت به اوضاع افغانستان ابراز نگرانی کرد. نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان در این نشست هشدار داد که وضعیت افغانستان وارد «مرحله مرگبار» شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا