آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

لاوروف: امریکا با خارج کردن نظامیان، شکست‌اش را در افغانستان درک کرد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که امریکا با بیرون کشیدن نیروها از افغانستان، شکست‌ ماموریت ۲۰-ساله خود را در این کشور به رسمیت شناخت.


به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در دانشگاه فدرال «خاور دور» گفت که خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان در واقع بدین معنی است که واشنگتن شکست ماموریت ۲۰-ساله خود را در این کشور به رسمیت شناخت.
لاوروف: ایالات متحده صرفاً نیروهاش را از افغانستان بیرون نکرد، بلکه در حقیقت شکست ماموریت طولانی ۲۰-ساله را تشخیص داد.
به گفته وی، تهدیدات تروریستی و مواد مخدر از سال ۲۰۰۱ بدینسو، وقتی امریکا عملیات خود را در افغانستان راه‌اندازی کرد، به گونه قابل توجهی افزایش یافته است.
وی افزود: قابل توجه است، اسنادی در غرب وجود دارد که احتمال مشارکت نظامیان امریکایی را در قاچاق مواد مخدر نشان می‌دهد.
این دیپلمات بلندپایه روسیه بر این باور است که خروج نیروهای امریکایی و عدم تمایل کابل به تشکیل دولت موقت با جنبش طالبان، شرایطی را برای راه‌حل اجباری منازعه ایجاد می‌کند.
وزیر خارجه روسیه بیان داشته است: طالبان رفتار جنگ‌طلبانه‌تری دارند، زیرا توافق‌نامه موجود تشکیل دولت موقت را پیش‌بینی می‌کند تا روی شرایطی برای تشکیل ساختار دولت باثبات‌تر کار کند. متأسفانه، رهبران کابل از ترس این‌که این کار آن‌ها را از سیاست فعال خارج خواهد کرد، تمایلی به هرگونه کار موقت ندارند. بنابر این، این بدین معنی است که هر دوی آن‌ها و امریکایی‌ها که از این کشور خارج می‌شوند، کل شرایط را برای سناریوی اجبار و زور باز می‌گذارد.
گفتنی است که روسیه به تازگی اعلان کرده از متحدان خود در برابر تهدیدات ناشی از افغانستان دفاع می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا