آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

مارک اسپر پیش از اخراج یادداشتی محرمانه‌ به کاخ سفید فرستاد

مارک اسپر وزیر دفاع اسبق ایالات متحده پیش از اخراج شدنش یادداشت محرمانه‌ای در رابطه به افغانستان به کاخ سفید فرستاده بود.
به گزارش خبرگزاری دید، واشنگتن‌پست به نقل از دو مقام امنیتی در مطلبی نگاشته است که مارک اسپر وزیر دفاع قبلی ایالات متحده قبل از اخراج شدنش در رابطه به کاهش نیروها در افغانستان یادداشت محرمانه‌ای به کاخ سفید ارسال کرده و نگرانی خود را در این راستا ابراز داشته است.


ماه گذشته، رییس جمهور ترامپ در توییتی نگاشته بود که می‌خواهد تمام سربازان امریکایی مستقر در افغانستان تا کریسمس در خانه‌های شان باشند.
اسپر در یادداشت خود گفته است که به دلیل خشونت مداوم، خطرات احتمالی برای نیروهای باقی‌مانده در صورت خروج سریع، آسیب احتمالی به متحدان و نگرانی از تضعیف مذاکرات، شرایط در افغانستان هنوز برای خروج مناسب نیست.
از سویی هم، یکی دیگر از مقامات ارشد سابق کاخ سفید گفته است که برای ایالات متحده حذف همه نیروها «بدون درهم شکستن ایتلاف در آنجا» امکان‌پذیر نیست.
این مقام گفته است: «ما می‌توانیم شمار نیروها را شاید به ۴ هزار و ۵۰۰ تن برسانیم، اما نمی‌توانیم به صفر برسانیم».
تأکید ترامپ بر خروج سریع از افغانستان و اخراج مارک اسپر و چندین تن از مقامات دیگر پنتاگون در حالی است که مذاکرات صلح میان‌افغانی در دوحه به بن‌بست رسیده و حکومت افغانستان به تازگی اعلان نمود که توافق امریکا – طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا