آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

ماموریت شش‌ماهه خلیلزاد؛ باز هم معامله در راه است؟

آقای خلیلزاد در دور دوم ماموریت خود به تازه‌گی به کابل آمده است و با رهبران حکومت وحدت ملی و چهره‌های سیاسی و احزاب سیاسی دیدار و گفت‌وگو نیز کرده است.


گزارش‌هایی وجود دارد که دستگاه روابط خارجی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا، برای زلمی خلیلزاد شش ماه فرصت داده است تا روند گفت‌وگوهای صلح را با طالبان به نتیجه برساند. زلمی خلیلزاد دست‌کم یک ماه پیش نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در نقش رهبری کننده روند گفت‌وگو با گروه طالبان در افغانستان معرفی شد.
او کارش را با سفر به چند کشور منطقه آغاز کرد. آقای خلیلزاد در دور دوم ماموریت خود به تازه‌گی به کابل آمده است و با رهبران حکومت وحدت ملی و چهره‌های سیاسی و احزاب سیاسی دیدار و گفت‌وگو نیز کرده است‌. روز سه شنبه آقای خلیلزاد، با سفیر امریکا در کابل و اسکات میلر فرمانده ماموریت حمایت قاطع به دیدار عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی رفت. پس از این دیدار، یک رسانه غربی گزارش کرد که زلمی خلیلزاد، در این دیدار بحث تعلیق انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد اداره موقت را با آقای نور مطرح کرده است.
به نقل از منابع نزدیک به رییس اجرایی جمعیت اسلامی، این جریان سیاسی با مسئله تعلیق انتخابات ریاست جمهوری به صورت مشروط موافق است.
بربنیاد جدول زمانی کمیسیون انتخابات، قرار است در ۳۱ حمل سال آینده انتخابات ریاست جمهوری اجرا شود. کمیسیون انتخابات و حکومت اما می‌گویند که انتخابات در زمان تعریف شده برگزار می‌شود.
این‌که آقای خلیلزاد در شش ماه روند گفت‌وگو با طالبان را به «دستاورد» می‌رساند یا نه، بعداً روشن خواهد شد.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا