آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

مثلت اتمر- برمک – استانکزی اسلام‌آباد رفت

آرشیف

سه هفته پس از سفر سه مقام ارشد امنیتی کشور به رهبری محمدحنیف اتمر به پاکستان، این سه مسئول امنیتی امروز سه‌شنبه (۲۹ جوزا) بار دیگر به پاکستان سفر کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر به همراه محمد معصوم استانکزی رییس امنیت ملی و ویس احمد برمک وزیر داخله در سفری به پاکستان رفته‌اند تا روی همکاری‌های مشترک افغانستان و پاکستان در راستای تامین صلح و امنیت، با مقامات پاکستانی گفت‌وگو کنند.
این سفر به دنبال کشته ‌شدن رهبر طالبان پاکستانی در یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در ولایت کنر از یک‌سو و از سوی دیگر، برقرای سه روز آتش‌بس میان حکومت و طالبان صورت می‌گیرد.
منابعی در پاکستان گفته‌اند که این کشور در برقراری آتش‌بس سه روزه طالبان نقش داشته‌ است. با وجود تمدید ده روزه آتش‌بس، طالبان به آتش‌بس خود پایان دادند.
حالا حکومت افغانستان تلاش می‌کند این آتش‌بس بار دیگر تمدید شود.
پیش از این، این سه مقام ارشد امنیتی به تاریخ ( ۷ جوزا) نیز در سفری به پاکستان، در مورد پلان عمل مشترک افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی گفت‌وگو کرده بودند.
به دنبال این سفر، هفته گذشته(۲۲ جوزا) جنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان در راس یک هیئت بلند رتبه پاکستانی به کابل آمد و با رییس‌ جمهور و دیگر مقام‌های ارشد امنیتی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
رییس ستاد ارتش پاکستان در این سفر با مقامات افغانستان در مورد اجرایی‌شدن برنامه عمل افغانستان-پاکستان برای صلح و همبستگی، مبارزه با هراس‌افکنی، کاهش خشونت‌ها و گفت‌وگوهای صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها تبادل نظر کرد.
پیش از سفر جنرال باجوا به کابل، در اواسط ماه حمل نیز شاهد خاقان عباسی نخست‌‌وزیر پیشین پاکستان از کابل دیدار کرد و رهبران دو کشور در مورد برنامه عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی به توافق دست یافتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا