آخرین اخبارافغانستانسیاست

مجاهد: به دنبال کمک روسیه برای بازسازی افغانستان هستیم

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان گفته امیدوار است روسیه در بازسازی افغانستان سهم بگیرد.


به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله مجاهد معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان امروز دوشنبه(۱۹ میزان) در گفت‌وگو با تاس گفته است که آن‌ها به دنبال کمک‌های روسیه جهت بازسازی افغانستان هستند.
مجاهد: ما خواهان همکاری با تمام کشورها هستیم و سرمایه‌گذاری خارجی نقش قابل توجهی در این‌جا دارد. روسیه به لحاظ اقتصادی یک کشور مهم است. افغانستان در جریان جنگ، تخریب شده است، روسیه و سایر کشورها می‌توانند به بازسازی آن کمک کنند. ما از چنین کمک‌ها استقبال می‌کنیم و امید پشتیبانی مالی داریم.
وی افزوده است که طا-لبان به دنبال برقراری روابط با تمام کشورها است.
معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طا-لبان بیان داشت: ما به دنبال برقراری ارتباط با تمام کشورها هستیم. اول از همه، ما در باره روابط دیپلماتیک صحبت می‌کنیم، بدون آن همکاری‌های بیشتر امکان ندارد. ما در حال مذاکره با روسیه هستیم، عمدتاً به خاطر رسمیت دولت مان و از سرگیری کار سفارت‌خانه‌ها (ی دو کشور). حل این موضوعات زمینه را برای همکاری بیشتر مساعد می‌کند.
دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین به تاریخ ۲۴ سپتمبر گفته بود که روسیه همانند اکثر کشورهای جهان، فعالیت طا-لبان را در افغانستان از نزدیک نظارت می‌کند و این‌که آیا آن‌ها به وعده‌های شان پایبند می‌مانند یا خیر.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا