آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانسیاست

محدودیت‌های تازه طا-لبان بر فعالیت رسانه‌ها در کشور

خبرگزاری دید: طا-لبان در یک مقرره جدید محدودیت‌های تازه‌ای بر فعالیت رسانه‌ها در کشور اعمال کرده است. وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر طا-لبان با فرستادن مقرره‌ای هشت ماده‌ای به رسانه‌ها از آنان خواسته که مطابق آن نشرات داشته باشند.

در این مقرره هشت ماده‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، پخش سریال‌هایی که زنان در آن نقش بازی کرده ممنوع شده است.
همچنین، در یکی از ماده‌های این مقرره طا-لبان آمده است که خبرنگاران زن در رسانه‌های تصویری باید حجاب اسلامی را رعایت کنند. طبق این فرمان، تلویزیون‌ها باید فلم‌ها و سریال‌های خارجی را مطابق با شریعت پخش کنند.
در یک ماده‌ دیگر این مقرره وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر طا-لبان آمده است که رسانه‌ها از پخش برنامه‌ها و سریال‌هایی که در آن به دین و کرامت انسانی توهین شده باشد، خودداری کنند.
پخش سریال‌ها و برنامه‌هایی که در آن نقش انبیا و صحابه تمثیل شده باشد، ممنوع شده و برنامه‌های طنزی و تفریحی نیز طوری تعریف شده است که سبب توهین و تحقیر کسی نشود.
این مقرره طا-لبان همزمان با نشست مشترک شیخ محمد خالد سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طا-لبان، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی این گروه و شماری از رسانه‌ها، منتشر شده است.
ذبیح‌الله مجاهد در این نشست گفته است که رسانه‌ها حیثیت منبر را دارد و باید «دعوت‌کنندگان به سوی خیر» باشند. مجاهد همچنین گفته است که از رسانه‌ها در صورتی حمایت می‌کنند که برای اصلاح جامعه کار کنند و منافع علیای کشور و ارزش‌های اسلامی را در نظر بگیرند.
سرپرست وزارت امر بالمعروف و نهی از منکر طا-لبان نیز بر نشرات اسلامی رسانه‌ها تأکید کرده و گفته است که رسانه‌ها باید جلوی ترویج فرهنگ «بیگانه» را بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا