آخرین اخبارافغانستانسیاست

محمدکریم خلیلی: ما از صلح پایدار و عادلانه حمایت و استقبال می‌کنیم

محمدکریم خلیلی در نهمین همایش رونمایی برخی از آثار علمی استاد برهان‌الدین ربانی گفت که امروز اگر مردم افغانستان در دوحه برای برقراری صلح در کشور مذاکره می‌کنند، ثمره تلاش‌های استاد شهید است.

به گزارش خبرگزاری دید، محمدکریم خلیلی رییس پیشین شورای عالی صلح که امروز چهارشنبه (۲۶ سنبله) در همایش رونمایی آثار برهان‌الدین ربانی صحبت می‌کرد، گفت: استاد شهید یک متفکر و مبارز اسلامی بود که امتیاز و ارزش وی نزد اندیشمندان اسلامی حفظ است. 

محمد کریم خلیلی تاکید نمود که ما قربانی‌های زیادی برای رسیدن به صلح داده‌ایم و از همین خاطر از روند صلح مشروط بر برقراری صلح عادلانه و عزتمند حمایت می‌کنیم.

آقای خلیلی ضمن اشاره به تلاش‌های استاد ربانی در ارتباط به برقراری صلح در کشور، تصریح کرد: امروز اگر مردم افغانستان در دوحه برای برقراری صلح در کشور مذاکره می‌کنند، ثمره تلاش‌های استاد شهید است. او در این راه جان خود را فدا کرد. 

رییس پیشین شورای عالی صلح همچنان بیان داشت که چهل سال است مردم ما برای داشتن یک افغانستان دور از تعصب، دشمنی، خون‌ریزی و هر نوع پدیده‌های منفی دیگر، قربانی می‌دهند. وی اضافه کرد: تنها راهی که می‌تواند این جنگ چهل ساله را خاتمه بخشد، ادامه دادن راه استاد شهید و صدها شهید دیگر است که به خاطر تحقق عدالت و داشتن یک افغانستان با ثبات مبارزه کردند. 

آقای خلیلی در این برنامه به ویژه‌گی‌های رفتاری شخصیت استاد ربانی اشاره کرده و گفت: یکی از ویژ‌گی‌های استاد شهید این بود که با خرد و بزرگ یک‌سان برخورد می‌کرد و میان خود و یک شهروند فقیر افغانستان هیچ‌گونه تفاوتی نمی‌دید و هیچ وقت چهره عوض نکرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا