آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

محمد محقق ارگ را به اعتراضات میلیونی تهدید کرد

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در یک نشست خبری در ولایت بلخ، ارگ را به تظاهرات میلیونی تهدید کرد و رشوه‌های جنسی در ارگ را عادی سازی فحشا در دولت عنوان نمود.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در یک نشست خبری در ولایت بلخ، ارگ را به تظاهرات میلیونی تهدید کرد و رشوه‌های جنسی در ارگ را عادی سازی فحشا در دولت عنوان نمود.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی پس از دیدار با زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در یک نشست خبری گفت:« امروز طی دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده‌ ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان روی مذاکرات صلح افغانستان دیدار و گفت‌وگوهای مفصل داشته‌ایم.»
آقای محقق تاکید کرده است که در این گفت‌وگو روی موضوع تسریع و تشدید پروسه صلح افغانستان با خلیلزاد بحث و گفت‌وگو کرده‌اند و تاکید شده که باید پروسه صلح تشدید یابد و بیشتر از این طول نکشد.
وی بیان داشت که باید طالبان تن به مذاکرات بین‌الافغانی بدهد در حالی که تاکنون گفتمان‌های بین‌الافغانی بوده و به مذاکرات مبدل نشده است.
در همین حال، معاون ریاست اجرایی تاکید داشت که امروز همچنین با خلیلزاد روی تعيين زمان مذاکرات بین‌الافغانی بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و تصریح شد که زمان مذاکرات بین‌الافغانی تعيين گردد.
آقای محقق از صحبت‌هایش با خلیلزاد در رابطه با موضوع انتخابات ریاست جمهوری یاد کرد و ادامه کار حکومت وحدت ملی را بعد از زمان ختم دوره کاری‌اش غیر قانونی خواند و آن را خلاف قانون حکومتی عنوان داشت.
وی تقرری‌های اخیر را از سوی ارگ رشوه انتخاباتی خواند و افزود که در این اواخر در یک روز صد سفیر و ۳۰ فرمانده پولیس تعيين می‌گردد که این تعيين و تبدیل‌ها زمینه ساز تقلبات گسترده در انتخابات پیش رو خواهد بود.
وی رشوه گیری های جنسی در ارگ را موضوع بسیار شرم آور توصیف کرد و افزود که اگر چنین اتفاق در دیگر کشورهای دنیا واقع می‌شد، رییس جمهور و وزرای آن از حکومت استعفا می‌دادند اما در افغانستان گویا اتفاقی نیافته است.
با این همه، گفته می‌شود که جناح‌های سیاسی و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به زودی دست به راه انداری اعتراضات خیابانی خواهند زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا