آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهایران

مسایل تجاری و مهاجرین محور دیدار نماینده ویژه ایران با وزیر خارجه طا-لبان

خبرگزاری دید: وزیر خارجه طا-لبان در جریان سفر به ایران با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان دیدار کرد. در این دیدار مسایل تجاری، مهاجرین و ترانزیت میان دو کشور بحث شده است.


در این نشست در مورد روابط دوجانبه اقتصادی و سیاسی افغانستان و ایران، افزایش سفرهای هوایی و ایجاد ترانزیت زمینی و تسهیلات متعدد و تسهیل مهاجرین بحث شد.
همچنان وزارت امورخارجه طا-لبان از دیدار امیرخان متقی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران عمدتاً پیرامون مسائل اقتصادی دوجانبه و امنیتی خبر داده و گفته که این مذاکرات مثبت و سازنده بوده است.
در یک توییت حافظ ضیا احمد معاون سخنگوی وزارت امورخارجه طا-لبان در مورد دیدار روز یک‌شنبه(۱۹ جدی) امیرخان متقی با وزیر امورخارجه ایران آمده است: «هیئت عالی‌رتبه به سرپرستی مولوی امیرخان متقی که به دعوت جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، روز یکشنبه با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد».
وی افزوده که در این دیدار روی مسائل اقتصادی دوجانبه میان افغانستان و ایران بحث و تبادل نظر شد.
معاون سخنگوی وزارت خارجه طا-لبان خاطرنشان کرده که در این دیدار، روابط، تجارت، بازرگانی، فرآورده‌های نفتی، ترانزیت و مسائل امنیتی به صورت مثبت و سازنده مورد بحث قرار گرفت.
امیرخان متقی در رأس هیئتی از جمله وزرای اقتصاد و صنایع و تجارت دولت موقت طا-لبان شام شنبه(۱۸ جدی) وارد تهران شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا