آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

مسکو ادعای جدید پمپئو را در باره ایران بی‌اساس خواند

نماینده خاص روسیه برای افغانستان می‌گوید، ادعای پمپئو درباره این که ایران به پناهگاهی برای گروه تروریستی القاعده تبدیل شده، کاملاً بی‌اساس است و مسکو چنین اطلاعاتی را تأیید نمی‌کند.

مسکو
به گزارش خبرگزاری دید، ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه برای افغانستان امروز چهارشنبه(۲۴ جدی) در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد که ادعای مقامات امریکایی مبنی بر اینکه ایران به پناهگاهی برای گروه تروریستی القاعده تبدیل شده، کاملاً بی‌اساس است و مسکو هیچ اطلاعاتی درباره وجود ارتباط بین تهران با این سازمان ندارد.
روز گذشته (سه‌شنبه۲۳ جدی) مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا، ایران را به تبدیل شدن به پناهگاهی برای نیروهای القاعده متهم کرد. به گفته وی، رهبر این گروه تروریستی در تهران زندگی می‌کند و آزادانه هر کاری را که قبلاً در افغانستان و پاکستان انجام می‌داده، انجام می‌دهد.
کابلوف در شرح این سخنان گفته است: «به نظر می‌رسد که آقای پمپئو در انتهای دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، می‌خواهد هر اقدام ممکن برای آسیب رساندن به جمهوری اسلامی ایران را انجام دهد. ولی این ادعا کاملاً بی اساس و غیرمنطقی است».
روز گذشته نیز کنستانتین کاساچوف رییس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه تأکید کرد، هیچ توجیه واقعی برای اتهامات واشنگتن علیه ایران و کوبا درباره حمایت از تروریزم وجود ندارد و واشنگتن مدت‌هاست که برای اعمال فشار و محدودیت‌های بیشتر علیه کشورهای نامطلوب خود، به بهانه و دلیلی نیاز ندارد.
این سناتور روس گفت: «ادعا درباره حمایت ایران از تروریزم، به ویژه، پس از اقدام صریح تروریزم دولتی علیه جنرال قاسم سلیمانی، یکی از فرماندهان بلندپایه نظامی ایران، که کاخ سفید با افتخار مسئولیت آن را برعهده گرفت، بسیار مسخره به نظر می‌رسد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا