آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

مشاور امنیت ملی پاکستان به افغانستان می‌آید

خبرگزاری دید: در پی تنش های اخیر مرزی میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی، قرار است به زودی موید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل سفر کند.


در نشستی که روز گذشته (پنج شنبه ۱۶ جدی) برگزار شده بود، مقام‌های ارشد هماهنگی بین وزارتی امور افغانستان در اسلام‌آباد به ریاست اسد قیصر رییس پارلمان پاکستان، تصمیم گرفته شد که موید یوسف مشاور امنیت ملی این کشور به کابل سفر کند.
جزئیات بیشتر سفر اعلام نشده است. این سومین سفر یک مقام بلندپایه پاکستان به کابل از زمان روی کار آمدن طا-لبان خواهد بود.
این در حالی است که اخیراً، تنش‌های مرزی میان دو کشور رخ داده است، سربازان طا-لبان سیم‌های خارداری که پاکستان در حال کشیدن در سرحد میان دو کشور است را برداشتند. مقام‌های پاکستانی و طا-لبان تاکید کرده‌اند که این موضوع از طریق دیپلماتیک میان دو کشور حل شود.
از سوی دیگر، وزارت امور خارجه حکومت طا-لبان روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که به حل مشکلات از راه تفاهم، گفت‌وگو و حسن همجواری باورمند است و در مورد تنش‌های مرزی با پاکستان، گفت‌وگو خواهد شد.
وزارت خارجه حکومت طا-لبان گفته که در این اواخر «رویدادهایی» در بخش‌هایی از خط دیورند میان نیروهای طا-لبان و پاکستان رخ داده که نیاز است مسئولان دو طرف برای حل مسئله گفت‌وگو کنند.
پاکستان در تابستان سال ۲۰۱۷ حصارکشی مرزی با افغانستان را آغاز کرد. گفته می‌شود که تقریباً ۹۰ درصد از حصارکشی مرزی را تکمیل کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا