آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

معاون اول در تقابل با رییس جمهور!

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با برخی سیاسیون در جوزجان، به حکومت هشدار داد که اشتباهات دوره داکتر نجیب را تکرار نکند، در غیر آن به سرنوشت آن مواجه خواهد شد.

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با برخی سیاسیون در جوزجان، به حکومت هشدار داد که اشتباهات دوره داکتر نجیب را تکرار نکند، در غیر آن به سرنوشت آن مواجه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری در دیدار با برخی سیاسیون هشدار می‌دهد که اگر حکومت به همین صورت ادامه دهد به سرنوشت داکتر نجیب مواجه خواهد شد.
آقای دوستم از «سلاح کشیدن» به روی مردم توسط حکومت یاد کرده و می‌گوید که مردم از سیاست‌های داکتر غنی ناراض هستند.
دوستم: اگر یکبار به مردم گفته شود که به میدان برایید چه خواهد شد، سلاح کشیدن به روی مردم عاقبت خوش ندارد. تمام بدبختی‌های امروز کشور ما از حکومت ما است.
روند صلح:
معاون اول ریاست جمهوری در مورند روند صلح می‌گوید که باید در ترکیب هیئت مذاکره کننده اشخاص و چهره‌های مطرح حضور داشته باشند.
جنرال دوستم افزود که هیئت کنونی برای مذاکرات صلح رو در رو با طالبان، شناخت خوبی از این گروه ندارد.
هشدار برای قیام:
جنرال دوستم در بخشی از سخنانش با یاد آوری از نظام‌الدین قیصاری و احمد ایشچی، گفت که حکومت تلاش دارد علیه او توطئه کند ولی آمادگی دارد که با تمام توطئه‌ها مقابله کند.
دوستم: تمام جل و پوستک اشرف غنی دو بکس نمیشود، نشود که مردم قیام کنند و کابل خراب شود بار دیگر.
گفت‌وگو برای گذشتن از بحران انتخابات:
جنرال دوستم در آخر سخنانش از دو طرف انتخابات خواست که به مذاکره تن دهند و بحران انتخابات را از راه گفت‌وگو حل کنند.
او هم از داکتر اشرف غنی رییس جمهور و هم از داکتر عبدالله رییس اجرایی خواست که با هم مذاکره کنند تا از بحران انتخابات بیرون شوند.
با این همه، انتخابات و روند صلح دو موضوع اصلی فراروی حکومت و سیاسیون کشور است که باید با تدبیر حل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا