آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

نشست تهران؛

معاون رییس جمهور ایران: ثبات در منطقه به ثبات در افغانستان گره خورده است

محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور ایران در مراسم گشایش شست وزرای خارجه همسایه افغانستان در تهران گفت که ثبات منطقه به صلح و ثبات در افغانستان گره خورده است. مخبر افزود که مردم افغانستان انتظار دارند که کشوری امن،‌ مستقل و روبه توسعه داشته باشند.


به نقل از فارس، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ایران پیش از ظهر امروز چهارشنبه(۵عقرب) در آیین گشایش اجلاس وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان گفت: مردم افغانستان انتظار دارند که کشوری امن،‌ مستقل و روبه توسعه داشته باشند.
وی افزود: ‌کشورهای همسایه افغانستان دارای پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی با این کشورند و از این منظر نوعی هم سرشتی و هم سرنوشتی میان افغانستان و همسایگانی وجود دارد که امنیت و ثبات و صلح را در مناظق آسیای مرکزی و جنوبی به هم گره می‌زند و گزاف نیست که بگوییم امنیت و ثبات همسایگان افغانستان با امنیت افغانستان به هم پیوسته است و بر همین اساس، ما از جمهوری اسلامی پاکستان برای برگزاری اولین دور نشست کشورهای همسایه افغانستان حمایت کردیم و میزبانی دور دوم آن را برعهده گرفتیم و از میزبانی دور سوم آن توسط جمهوری خلق چین استقبال می‌کنیم.
مخبر با تاکید بر اینکه مردم افغانستان بیش از ۴ دهه است که بی‌ثباتی و ناامنی و جنگ و خونریزی را تجربه می‌کنند و بعید است به توان خانواد‌ه‌ای را در افغانستان یافت که عزیزانی را در تحولات خونین این کشور از دست نداده باشد،‌ بیان داشت: دردناک‌تر وضع کسانی است که در سالهای ناامنی و غربت به دنیا آمده وتمام عمر خود را در چنین وضعیتی سپری کرده‌اند.
با این حال، ایران تاکید کرده که در این نشست پیامی مبنی بر ضرورت تشکیل حکومت همه شمول در افغانستان به جهان و داخل این کشور مخابره خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا