آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

ملا عبدالمنان نیازی رهبر شاخه انشعابی طالبان به شدت زخمی شد

منابع امنیتی گفته‌اند که ملاعبدالمنان نیازی سرکرده گروه انشعابی طالبان در یک درگیری در غرب کشور به شدت زخمی شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، ملا عبدالمنان نیازی که پس از «ملارسول» سرکردگی گروه انشعابی طالبان را به عهده داشت، شب گذشته(۲۱ثور) در یک درگیری در ولایت هرات به شدت زخمی شده است.
برخی منابع غیررسمی نیز گفته‌اند که این سرکرده گروه انشعابی طالبان صبح امروز در شفاخانه‌ای در ولایت هرات جان خود را از دست داده است.
برخی مقامات محلی در هرات نیز به رسانه‌ها گفته‌اند که وی زمانی که در قرارگاهش در یکی از ولسوالی‌های جنوبی هرات بین ولسوالی گذره و ادرسکن از ناحیه سر و شکم زخمی شد.
این منابع گفته‌اند که ملاعبدالمنان نیازی و تعدادی از افرادش که به شدت زخمی شده‌اند به شفاخانه هرات انتقال یافته‌اند.


هنوز دلیل اصلی درگیری در پایگاه سرکرده گروه انشعابی طالبان مشخص نیست اما گفته می‌شود که ملا نیازی با «حاجی کرامت» یکی از دوستانش درگیر شده است.
از سوی دیگر، برخی منابع نیز می‌گویند که وی در کمین طالبان در منطقه «میرداوود» از ولسوالی گذره زخمی شده است، اما هنوز طالبان و مقامات امنیتی دولت در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.
پس از اعلام مرگ ملا عمر اختلاف بین گروه طالبان سبب شد تا برخی از فرماندهان مخالف «اخترمنصور» رهبر جدید این گروه در عقرب سال ۱۳۹۴ ملا محمد رسول را به عنوان سرکرده طالبان ناراضی انتخاب کنند.
یکسال پس از این انشعاب در ماه اسد سال ۱۳۹۵ اخباری از کشته شدن و دستگیری ملارسول در پاکستان منتشر شد و گفته می‌شد که ملا عبدالمنان نیازی ریاست این گروه را به عهده دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا